به گزارش خبرآنلاین، امیر زندی رئیس اتحادیه مواد پروتئینی اراک در رابطه با شیوع بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: تاکنون موردی از بیماری تب کِریمه کنگو در اراک گزارش نشده است ولی به دلیل ابتلا چند نفر در یکی از استانهای همجوار، باید اقدام های پیشگیرانه در حوزه این بیماری خطرناک به صورت مستمر پیگیری شود.
وی اضافه کرد: به منظور پیشگیری از این بیماری مردم باید از گوشت‌هایی که ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری می‌شوند استفاده کنند و از گوشت دام‌های تازه کشتار شده هرگز استفاده نکنند.
زندی با اشاره به اینکه با نگهداری گوشت تازه ذبح شده در یخچال باکتری‌های مختلفی از جمله تب کریمه کنگو غیر فعال می شود گفت: لاشه دام ذبح شده در کشتارگاه اراک بعد از۲۴ ساعت نگهداری در پیش سردخانه به مراکز عرضه، ارسال می شود.
وی با اشاره به اینکه با نگهداری گوشت تازه ذبح شده در یخچال باکتری‌های مختلفی از جمله تب کریمه کنگو غیر فعال شده و ضریب ایمنی این ماده غذایی را بالا می‌برد افزود: بر همین اساس و بر اساس تصمیمی که در اراک اتخاذ شده است لاشه دام ذبح شده در کشتارگاه اراک بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در پیش سردخانه به مراکز عرضه، ارسال می شود و این طرح به صورت دائمی در اراک اجرا می شود.
زندی به منظور پیشگیری از این بیماری از مردم درخواست کرد که گوشت قرمز گرم را از مراکز معتبر تهیه کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 671661
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.