به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت حمل و نقل و سوانح رانندگی استان مرکزی افزود: ارزیابی کارشناسی بیانگر آن است که بیشترین تصادف های جاده ای استان در محور قدیم ساوه - همدان، ساوه - تهران، اراک - سلفچگان، آزادراه ساوه - همدان و آزاد راه ساوه تهران رخ می دهد.
وی ادامه داد: 32 نقطه حادثه نیز در راه های ارتباطی استان وجود دارد که از این تعداد 13 نقطه با نصب چراغ چشمک زن و تامین روشنایی آشکارسازی شده و رفع این نقاط نیز در دستور کار قرار گرفته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی نسبت به جان و مال مردم مسئولیت دارند و باید همه ظرفیت را در راه حفظ امنیت و آرامش مردم به کار بگیرند، بنابراین حذف نقاط حادثه خیز در راستای کاهش تصادف و تلفات انسانی باید در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری، دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر و پلیس قرار گیرد.
وی بیان کرد: در برخی از راه های ارتباطی استان مرکزی به خصوص در شهرستان های اراک و ساوه، از ابتدای بهره برداری تا کنون هیچ اقدامی نسبت به تعریض و یا تامین روشنایی ایجاد نشده، در صورتی که سالانه تعداد قابل توجهی خودرو و موتور سیکلت به ناوگان جاده ای استان اضافه می شود و باید بر این اساس راه های ارتباطی نیز تعریض و ایمن سازی شود.
فیلی گفت: تعریض و یا ایجاد باند دوم در محورهای توره - بروجرد، ازنا - شازند، دلیجان - نراق، ساوه - همدان و ساوه سلفچگان نیز باید در دستور کار باشد.
وی، نسبت به آشکار سازی و ایمن سازی نقاط حادثه خیز معابر درون شهری استان نیز تاکید کرد و گفت: دوربین کنترل سرعت در هیچ یک از شهرستان های استان وجود ندارد و تنها 9 دستگاه در اراک نصب شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: وجود دوربین های کنترل سرعت، خط کشی معابر و برخورد قاطعانه با متخلفان رانندگی به خصوص موتور سیکلت سواران از مهمترین عوامل کنترل حوادث درون شهری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: 74 نفر پارسال به دلیل تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که 78 درصد از آنان موتورسیکلت سوران و عابران پیاده بودند،بنابراین مشکل مشخص است و با برخورد قاطع با موتورسیکلت سواران متخلف و همچنین فرهنگ سازی نسبت به چگونگی تردد عابران در معابر درون شهری می توان این آمار را به میزان قابل توجهی کاهش داد.
فیلی تاکید کرد: در آستانه عید سعید فطر و فصل تابستان موج سفرها کلید می خورد و با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر اصلی کریدور ارتباطی شرق به غرب و شمال به جنوب واقع شده است، ایمن سازی شریان های ارتباطی استان به منظور کاهش تصادف ها و سوانح رانندگی ضروریست.
وی اظهار کرد: نصب دوربین های کنترل سرعت و تقویت روشنایی محورها در نقاط مختلف استان، نصب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز، طرح تعریض جاده ها و رفع و آشکارسازی نقاط حادثه خیز استان، نقش موثری در کاهش تصادفات دارد که مسئولان ذیربط باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی یادآوری کرد: سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، سبقت غیرمجاز، رعایت نکردن حق تقدم، نقص فنی سامانه روشنایی در سال های قبل به ترتیب مهمترین تخلفات صورت گرفته در راه های استان بود و پلیس راه، راهداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان باید برای ارتقای امنیت جاده ای و آرامش هموطنان تمهیدات لازم را برای مقابله با متخلفان بیندیشند.
شش هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.