علی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان فراهان 10 واحد تولیدی صنعتی فعال دارد که این واحدها شامل تولید کیسه سیمان و نخ با یک هزار و 200 نفر اشتغال زایی و مابقی در گروهای دیگر شامل تولید اسید، پنجره های 2 جداره، تولید بتن و خوراک دام است.
وی بیان کرد: 9 واحد صنعتی تولیدی دیگر نیز به دلیل تنگناهای اقتصادی و نبود رقابت پذیری در بازار کار در سال های پیشین به ورطه تعطیلی کشیده شده است .
احمدی، برگزاری نشست هایی در فرمانداری با حضور عاملان بانک ها و ارائه تسهیلات رونق تولید را از جمله برنامه های انجام شده در راستای حل مشکلات این بخش و بازگشت رونق تولید عنوان کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فراهان اظهار کرد: بهره برداری از واحدهای تولیدی شامل تولید کاغذ فیلتر با حدود 40 اشتغال زایی، احیای مجدد واحد تولید پنجره 2 جداره در سال جاری با حدود 60 نفر اشتغال زایی و اعتبار 50 میلیارد ریالی، ساخت سیلو در راستای ذخیره گندم و توسعه واحد تولیدی صنایع نخ و پارچه با افزایش اشتغال زایی 100 نفری از اقدامات انجام شده در حوزه رونق تولید در شهرستان فراهان است.
احمدی در ادامه تصریح کرد: 950 واحد صنفی نیز در بخش های صنفی، توزیعی و خدماتی شامل رستوران ها ، تولید کیف و کفش و دیگر صنوف در شهرستان فراهان مشغول به فعالیت هستند.
وی همچنین در خصوص احداث شهرک آلومینیوم عنوان کرد: بررسی و جانمایی های لازم انجام شده اما تحقق این مهم، هنوز به نتیجه نرسیده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فراهان بیان کرد: این شهرستان در مجموع هفت معدن دارد که 2 معدن نیمه فعال، 2 معدن سنگ در روستای تلخاب در حال اخذ پروانه بهره برداری و 3 معدن سنگ لاشه نیز تعطیل هستند.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی بوده که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.