منوچهر کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: شهرستان شازند دارای 198 هزار و 700 رای دام سبک و 51 هزار و 260 رای دام سنگین است که سالانه 49 هزار و 66 تن محصولات دامی و 87 هزار و 529 تن محصولات آبزی در شهرستان تولید می شود.
وی گفت: سالانه پنج هزار و 700 تن گوشت قرمز در شهرستان تولید می شود که رتبه چهارم استان در این زمینه به شازند اختصاص دارد.
وی توضیح داد:شازند با سه میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی و تولید چهار و هزار و 100 تن گوشت مرغ جایگاه هشتم استان مرکزی را در این شاخص ها دارد.
کریمی گفت: شهرستان شازند همچنین سالانه 600 تن گوشت ماهی تولید می کند که رتبه دوم تولید محصولات آبزی با 36 واحد مزرعه پرورش ماهی را در استان به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: در تولید تخم مرغ نیز شازند با 950 تن تولید در سال جایگاه ششم استان مرکزی را داراست و روزانه 75 تن شیر نیز در این شهرستان تولید می شود که در این بخش نیز شازند رتبه نخست استان را دارد.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شازند افزود: تولید عسل شهرستان به 300 تن در سال می رسد و به واسطه تولید شیر و عسل مازاد و البته با کیفیت این 2 محصول در کنار ماهی به استان های همجوار ارسال می شود.
کریمی تصریح کرد: پنج ایستگاه جمع آوری شیر در شازند فعالیت دارند که برای این حجم تولیدات کفایت می کنداما، با توجه به تولیدات دامی ، این شهرستان باید در حوزه صنایع تبدیلی ، فراوری و بسته بندی با برند خاص برجسته شود.
شهرستان شازند با جمعیت بیش از 117 هزار و در 33 کیلومتری غرب اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.