حمیدرضا حاج محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: شهرستان تفرش دارای 28 واحد صنعتی است که از این تعداد پنج واحد به دلیل تنگناهای مالی و اقتصادی در سال های پیشین تعطیل، چهار واحد با کمتر از 20 درصد تولید ، 17 واحد نیمه فعال و با ظرفیت 20 تا 50 درصد فعال است و2 واحد نیز به فعال و به صورت 100 درصدی تولید دارد.
وی بیان کرد: پارسال در حدود 70 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به پنج واحد تولیدی این شهرستان پرداخت شده که این امر منجر به بازگشت صنایع به چرخه تولید بوده است.
حاج محمدی تصریح کرد: هم اینک به رغم مساعدت ها و برنامه ریزی های انجام شده در راستای خروج از رکود و رونق تولید، عدم رقابت پذیری برخی کالاها وجود دارد.
وی گفت: امسال نیز با رویکرد کمک به تسریع در روند احیای اشتغال پایدار و خروج از رکود، راه اندازی واحدهای نیمه تمام آغاز شد و تاکنون سه کارگروه رفع موانع تولید و یک کارگروه اشتغال در شهرستان تشکیل شده که تحقق مصوبات این نشست ها می تواند روند فعال سازی صنایع در تفرش را تسهیل کند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت تفرش اظهار کرد: پیگیری تنگناهای 20 واحد صنعتی و چهار واحد معدنی که بیشتر با مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش مواجه هستند، در اولویت کار قرار دارد.
حاج محمدی عنوان کرد: در حال حاضر 12 واحد صنعتی شهرستان در شهرک صنعتی تفرش استقرار دارد که این شهرک با برخی مشکلات زیرساختی مواجه است که در کنار فعال سازی واحدها باید مشکلات زیرساختی این شهرک ها نیز رفع شود.
شهرستان تفرش با جمعیتی بیش از 24 هزار نفر به عنوان یکی از توابع استان مرکزی در فاصله 85 کیلومتری از اراک واقع شده است.
6992/3075/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.