به گزارش ایرنا، فاطمه مهدویانی در آیین تجلیل از اهداکنندگان مستمر پلاکت به مناسبت 24 خردادماه روز جهانی اهداکنندگان خون در اراک عنوان کرد: 38 نفر در اراک در سال جاری پلاکت خون خود را اهدا کردند.
وی افزود: اهدای خون امری بسیار مبارک و حائز اهمیت است چراکه زندگی دوباره را به بیماران هدیه می کند و اهداکنندگان پلاکت بخش مهمی از اهداکنندگان مستمر سازمان هستند که فراورده اهدایی آنان برای بیماران سرطانی و تامین نیاز آنان استفاده می شود.
مهدویانی گفت: 2 دستگاه پلاکت فرزیس در انتقال خون استان مرکزی و در اراک فعالاست ودر سال گذشته 320 نفر برای اهدای پلاکت به مرکز انتقال خون اراک مراجعه داشتند که از این تعداد 226 نفر موفق به اهدای پلاکت شدند.
دکتر مهدویانی توضیح داد: اهداکنندگان با اطلاع از ارزش اهدای پلاکت به این امر خداپسندانه اقدام می کنند و هر بار در بازه زمانی 50 دقیقه ای این فرآورده را برای کمک به بیماران اهدا می کنند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: 51 هزار و 948 نفر در سال گذشته برای اهدای خون به مراکز خونگیری این استان مراجعه داشتند که از این تعداد 43هزار و307 نفر موفق به اهدای خون خود شدند.
مهدویانی گفت: میزان خون ارسال شده به پایگاه های خارج از استان را یک هزار و 553 واحد اعلام کرد و گفت: این میزان خون و فراورده های خونی به تهران، گلپایگان، بروجرد، اهواز، بندرعباس، زاهدان، قم، الگودرز و خرم آباد ارسال شده است.
وی اضافه کرد: 63 هزار و 880 واحد خون پارسال به مراکز درمانی استان ارسال شده که نسبت به مدت مشابه قبل آن رشد هشت و 6 دهم درصد را نشان می دهد و ارسال پلاسما نیز به مرکز پالایش در سال گذشته 34 هزار و 500 واحد بودکه 58 و 8 دهم درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است.
مهدویانی با تاکید بر ارتقای فرهنگ اهدای پلاکت گفت: ضرورت اطلاع رسانی درخصوص اهدای پلاکت به ورش آفرزیس در استان وجود دارد و هم اکنون تنها در اراک این شیوه در تامین پلاکت صورت می گیرد و تنها پلاکت به ساوه ارسال می شود اما، لازم است که مردم نسبت به اهمیت اهدای پلاکت و ارزش آن به ویژه برای بیماران سرطانی آگاه شوند.
در این نشست از اهداکنندگان مستمر پلاکت با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.
انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.