قاسم جبران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرداری استفاده در استفاده بهینه از آب برای فضای سبز از نهادهای پیشرو در این زمنیه محسوب می شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها مشکل پیش رو در خصوص آبیاری فضای سبز، مساله سختی آب ساوه است که به دلیل هدایت الکتریکی (EC) بالایی که دارد شور و آهکی است که این امر موجب تنش در برخی گونه های فضای سبز شهری می شود.
وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوای ساوه و کیفیت آب، تنش در گونه های فضای سبز از 15 خرداد آغاز می شود و برخی گونه های قدیمی فضای سبز از جمله بید مجنون، نارون و اقاقیا به مرور کم می شود.
جبران افزود: کاشت گونه های مقاوم برای جبران این معضل در دستور کار قرار گرفته و درخت هایی از جمله توت امریکایی، عناب، زیتون تلخ، انار، انجیر و سنجد کاشت می شود.
وی همچنین سرانه ایجاد فضای سبز در ساوه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر فضای سبز اجتماعی ( پارک ها) به ازای هر نفر 11 متر مربع براورد می شود که با میانگین کشوری تناسب دارد.
جبران بیان کرد: نوع دیگری از سرانه فضای سبز بنام اکولوژیکی مربوط به مکان هایی از جمله باغ های زیتون، آرامستان و کمربند است که این مهم در ساوه 25 متر مربع می باشد.
به گفته وی سرانه حد واسط عمومی و اکولوژیکی شامل میادین و بلوارها که از منظر زیبایی بررسی می شود در ساوه، 13متر مربع است.
528 هکتار فضای سبز، 14 پارک شهری اصلی و 65 تا 70 پارک محله ای در ساوه ایجاد شده است.
ساوه با 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.