محمد محمودی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: سال گذشته حامیان ایتام تفرش 2 میلیارد و 550 میلیون و 970 هزار ریال به کودکان یتیم کمک کردند.
وی افزود: طرح اکرام ایتام از نیمه دوم سال 78 به منظور تقویت همدلی و همکاری در جامعه و ترویج فرهنگ اکرام و ایجاد زمینه مشارکت افراد خیر در امور خیر کلید خورد که مجموعه فعالیت ها را با هدایت کمک ها به منظور رشد معیشت و حفظ حرمت و کرامت ایتام انجام می گیرد.
محمودی تصریح کرد: در کنار طرح اکرام ایتام، طرح محسنین نیز به همین منظور برای فرزندان غیریتیم (فرزاندان صغیر خانواده های دارای سرپرست بیمار، معلول فرزندان خانواده های طلاق و بدسرپرست و زندانی) اجرایی می شود.
وی بیان کرد: در حال حاضر 136 فرزند مشمول طرح محسنین تحت پوشش 238 حامی قرار دارند که پارسال یک میلیارد و 358 میلیون و 344 هزار ریال از سوی خیران به حساب آنان واریز شده است.
وی توضیح داد:جذب یکهزار حامی امسال در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) تفرش قرار دارد.
مدیر کمیته امداد تفرش اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان بزرگترین مرکز حمایتی از نیازمندان در ماه مبارک رمضان برنامه اطعام نیازمندان را در صدر برنامه های خود قرار داده است و تهیه و توزیع سبد اطعام ویژه این ماه را آغاز کرده است.
وی گفت: تهیه و توزیع یکهزار و 500 سبد اطعام متشکل از اقلامی چون برنج، خرما، پنیر، عدس، قند و شکر ماکارونی ویژه نیازمندان به ارزش تقریبی یک میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
محمودی افزود: 9 تن برنج، یکهزار و 800 بسته خرما، هزار و 800 بسته پنیر، سه هزار و 600 ماکارونی، هزار و 800 رب گوجه و یکهزار و 800 کیلوگرم قند، شکر و عدس برای تهیه سبدهای غذایی امسال محرومان تفرش نیاز است که اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال را می طلبد و خیران نیز می توانند در این راستا یاری گر کمیته امداد این شهرستان باشند.
شهرستان تفرش به عنوان یکی از توابع استان مرکزی با جمیعت بیش از 24 هزار نفر در 85 کیلومتری اراک واقع شده است.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.