دکتر محسن شانقی در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اجرای طرح تشدید و کنترل نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان از تاریخ 6 خرداد تا 6 تیرماه گفت : یکی از دلایل اجرای این طرح افزایش تقاضای خرید فرآورده‌های خام دامی در بازار است که به منظور حفظ سلامتی مردم و عرضه مواد خام دامی با کیفیت در بازار مصرف نظارت و بازرسی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در واحدهای کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، مراکز بسته‌بندی، خودروهای حمل و مراکز عرضه انجام می شود .
وی با بیان این که در اجرای این طرح 45 اکیپ ثابت و سیار در استان مشارکت دارند افزود : کنترل فرآورده‌های خام دامی از مزرعه تا سفره به منظور ارتقاء سطح بهداشتی جامعه با جلوگیری از عرضه و مصرف فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی از اهداف اجرای طرح کنترل نظارت بهداشتی در ماه مبارک رمضان است.
وی نظارت و بررسی دقیق بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی و مراکز عرضه این فرآورده‌ها را از جمله وظایف مهم این اداره کل برشمرد و افزود: اداره‌‌کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای اجرای این طرح در روز هشتم خرداد ماه 11 تن گوشت مرغ فاسد را در شهرستان زرندیه و بیش از 3 تن و نیم آلایش مرغ غیربهداشتی را در شهر اراک کشف ومعدوم کرده است .
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در رابطه با کشف دو مورد اخیر توضیح داد : 11تن گوشت مرغ فاسد در شهرستان زرندیه طی دو مرحله جداگانه از یک کارگاه بسته بندی مرغ و از یک خودرو حمل گوشت در بازرسی های انجام شده کشف و با حکم دادستانی معدوم شد . کشف 3هزار و 650 کیلوگرم آلایش مرغ غیربهداشتی نیز از یک واحد تولیدی محصولات خام دامی شامل 150 کیلو مرغ قطعه بندی شده و 500کیلو سنگ دان تاریخ مصرف گذشته و 3500 کیلو پای مرغ غیرمجاز و غیربهداشتی صورت گرفت که پس از آزمایش این محصولات از چرخه مصرف انسانی خارج شد .
شانقی با بیان این که نظارت و بازرسی در تمام طول سال از مراکز تولید و عرضه مواد خام دامی صورت می گیرد متذکر شد : ازشهروندان نیزانتظار می رود در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی 1512 به اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع دهند و یا در شهرستان‌های استان با شبکه دامپزشکی محل سکونت خود تماس گیرند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 668176
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.