سید مهدی ساداتی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تمهیدات لازم برای راه اندازی مجتمع گردشگری و تفریحی در سد فرنق در نشست هایی اندیشیده شده و به زودی با اخذ مجوز توسط بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی ادامه داد: با اعلام آمادگی شرکت آب منطقه ای مبنی بر همکاری با طرح های اشتغال زا، با مشارکت بخش خصوصی نخستین مجتمع گردشگری و تفریحی در سد فرنق به زودی راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: با راه اندازی این مجتمع، پرورش ماهی، ایجاد فضای تفریحی، قایقرانی و شنا نیز در دستور کار قرار می گیرد.
فرماندار خمین اظهار کرد: براساس طراحی انجام شده، سایت قایقرانی در این سد زیر نظر دهیاری و شورای اسلامی روستا احداث می شود.
ساداتی ادامه داد: در اطراف سد نیز فضاهایی به منظور اسکان نظیر باغ ایرانی و هتل سوئیت احداث و طراحی‌های خاص در حوزه فضای سبز اجرا می شود.
وی بیان کرد: با اجرای این طرح گردشگری پیش بینی می شود، 30 فرصت شغلی مستقیم فراهم شود.
فرماندار خمین گفت: سد فرنق خمین مقصد بکری برای گردشگران محسوب می شود که راه اندازی مجتمع تفریحی توسط بخش خصوصی تاثیر به سزایی در توسعه گردشگری این روستا خواهد گذاشت.
وی یادآورشد: عملیات اجرایی طرح سد فرنق از سال 81 شروع و در سال 87 با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت .
ساداتی گفت :هدف از اجرای این طرح، بهبود بهره برداری حدود 432 هکتار از اراضی کشاورزی منطقه، تامین آب شهرک صنعتی و گروه خودروسازی سایپا ومجتمع گل و گیاه این شهرستان است.
سد فرنق خمین در 18کیلیومتری شهرخمین در محور الیگودرز نزدیک روستای فرنق در میان کوه‌های دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی واقع شده است.
طول این سد 205متر، حجم مخزن 1/4میلیون متر مکعب، ارتفاع آزاد 5/2متر، حجم کل خاکریزی بدنه 400هزار متر مکعب و حجم کل هسته 52 هزار و 204متر مکعب است
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.