دکتر بابک عدلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بودجه سال گذشته این مدیریت در درمان مستقیم معادل یکهزار و 320 میلیارد ریال و در درمان غیرمستقیم یکهزار و 850 میلیارد ریال بود که در مصوبات امسال، برای این بودجه رشد 11 درصدی اعمال شده و به تدریج در ردیف های سازمانی ابلاغ می شود.
وی گفت: حساسیت در نحوه تخصیص و هزینه کرد منابع مالی شاهرگ حیات هر سازمان است و می طلبد در سال جاری بیشترین بهره وری با هدایتگری صحیح اعتبار و کیفیت در امور دنبال شود.
وی اظهار کرد: هدفگذاری امور درمان تامین اجتماعی در فرآیند ارتقای هتلینگ، ساخت و ساز و بهسازی مراکز درمانی در استان تاکنون مطلوب بوده و امسال باید با این سیاست ها و ماموریت ها با قوت دنبال شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: برنامه تحول سلامت و پیشبرد گام های اساسی آن از برنامه های اصلی دولت تدبیر و امید در دوره دوم ریاست جمهوری است و سازمان تامین اجتماعی نیز با ارائه خدمات درمانی، بهبود فضای فیزیکی، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات، افزایش تعداد مراکز درمانی ملکی، خرید تجهیزات پزشکی و سایر اقدامات می کوشد در این حوزه همراه برنامه های دولت باشد.
دکتر عدلی افزود: کنترل و مدیریت هزینه ها، تامین زیرساخت خدمات الکترونیکی و ارتقای سطح کیفی خدمات اولویت های کلان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری است که در سطح کلان ابلاغ شده و تلاش می شود در سایه راهبردهای هدفمند و دقیق، تکیه بر توانمندی های تخصصی و تیمی، بهترین عملکرد رقم بخورد.
وی، شمار مراجعه به مراکز درمانی تامین اجتماعی در سال گذشته را بیش از چهار میلیون و ٧٠٠ هزار بار عنوان کرد و گفت: بیمارستان های تامین اجتماعی در استان مرکزی پارسال ضریب اشغال تخت ٨٥ درصدی داشت که این اقبال حاکی از رضایتمندی مردم از خدمات و نتیجه ای است که از برنامه محوری و هدفگذاری اصولی حاصل شده است.
دکتر عدلی،تکریم مراجعان را از اهداف اصلی مدیریت درمان تامین اجتماعی در استان دانست و اظهار کرد: ایجاد محیط کاری با نشاط و قانونمدار همراه با رضایتمندی برای بیماران سرلوحه کار در تمامی مراکز درمانی استان است.
عدلی عنوان کرد: به منظور استقرار دولت الکترونیک و خدمات IT در سال گذشته گام های بزرگی برداشته شده و با اجرای برنامه های HIS و حذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی ملکی امسال باید اجرای برنامه PACS و شروع فرایند حذف دفترچه های درمانی در حوزه درمان غیرمستقیم با قوت در سطح استان دنبال شود.
297 هزار و 806 نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که با احتساب افراد تبعی آنان این تعداد به 773 هزار و 343 نفر افزایش می یابد.
استان مرکزی سه بیمارستان تامین اجتماعی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال دارد.

6013/7114/خبرنگار:شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.