مردم زادگاه معمار کبیر انقلاب در خمین در حالی به استقبال برگزاری آئینهای عزاداری رهبر فقید انقلاب رفتند که از یک آزمون بزرگ و حماسی در 29 اردیبهشت ماه سرافراز بیرون آمدند و نشان دادند همیشه با بصیرت و آگاهی در صحنه نظام می مانند و دست از آرمان های خود برنمی دارند.
در آستانه سالگشت ملکوتی ارتحال امام خمینی محله ها و کوی بزرن زادگاه این بزرگمرد تاریخ سوگوار شده و برسر در خانه ها، مغازه هاو ادارات بیرق سیاه نصب شده است تا ارادت قلبی و بی پایان به خمینی کبیر نمایان شود.
نگین شهر خمین، خانه قدیمی امام ( ره) به وسعت تاریخ در آستانه بیست وهشتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی میعادگاه عاشقان روح الله موسوی شده است.
به دلیل مقارن شدن ایام ارتحال امام خمینی (ره) با ماه رمضان کاروان های زیارتی از شهرستان های همجوار به این شهرستان سفر کردند تا با حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب یک بار دیگر تجدید میثاق کنند.
یکی از کاروان های زیارتی که 14 سال است به صورت مستمر در آستانه سالروز عروج ملکوتی امام راحل در بیت قدیمی امام در خمین حضور می یابد، کاروان طریق المهر است و اعضای این کاروان به صورت پیاده مسیر 61 کیلومتری اراک تا خمین را طی می کنند و امسال نیز در آستانه سالگرد امام راحل و در 10 خردادماه در زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب سفر کردند.
این کاروان در ابتدا با حضور در گلزار شهدای خمین با قرائت فاتحه و نثار گل، با شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، تجدید بیعت کردند و سپس به بیت تاریخی امام آمدند و با حضور در این کلبه معرفت و عشق به نوحه خوانی و سوگواری پرداختند.
کاروان دیگر نمایندگان بانوان ادارات شهرستان گلپایگان بودند که 2 روز گذشته در آستانه بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل، از بیت تاریخی امام خمینی (ره) در خمین بازدید و با آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.
این کاروان 50 نفره در قالب 2 دستگاه اتوبوس با حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)و اتاق تولد امام راحل، با ذکر فاتحه ، صلوات و زیارت عاشورا به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
کارشناس امور بانوان فرمانداری گلپایگان در این بازدید در گفت وگو با ایرنا گفت: این کاروان متشکل از نمایندگان بانوان ادارات و دستگاهای دولتی هستند که برای دومین سال متوالی در آستانه سالگرد ارتحال امام به زادگاه امام خمینی سفر می کند تا با حضور در این خانه قدیمی یک بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق کنند.
سمیه شعبانی اظهارکرد: امسال به علت تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان از این شهرستان به مرقد مطهر امام اعزام نمی شود به همین دلیل به زادگاهش در خمین سفر می کنند تا در این مکان تاریخی یاد امام زنده نگه داشته شود.
کاروان های زیارتی از سربازان و کارکنان نیروی انتظامی اراک و مراکز علمی و دانشگاهی استان مرکزی نیز درروزهای اخیر به خمین سفر کردند تا در آستانه رحلت امام خمینی یک بار دیگر با آرمان های شهدا و امام سفر کرده شان تجدید بیعت کنند.
فرماندار خمین گفت: تمهیدات لازم برای آیین های 14 خرداد سالروز ارتحال جانسوز امام (ره) در خمین اندیشیده شده است و شورای اداری استان مرکزی و شهرستان به صورت مشترک با حضور استاندار مرکزی و نماینده ولی فقیه در این استان در خمین برگزار می شود.
سید مهدی ساداتی بیان کرد: برنامه عزاداری و سوگواری در سالروز ارتحال امام راحل در بیت قدیمی امام( ره ) با حضور مقامات استانی و زائران از سراسر کشور در عصر روز یکشنبه تدارک شده است.
وی، موقعیت جغرافیایی زادگاه حضرت امام خمینی (ره) در مرکز کشور را شناخته شده در سطح بین المللی دانست و اظهارکرد: بیت تاریخی امام راحل در این منطقه همچون نگینی برانگشتر در استان مرکزی می درخشد.
وی بیان کرد: تلاش برای برگزاری باشکوه آیین بزرگداشت شخصیت تاثیر گذار امت اسلامی، وظیفه ملی و مذهبی همه اقشار جامعه است.
فرماندار خمین گفت: پربار کرن محتوای برنامه امسال به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد و زادگاه امام راحل آمادگی کامل برای برگزاری آیین های سوگ و پذیرایی از کاروان های زیارتی نقاط مختلف کشور را فردا شب در چهاردهم خرداد را دارد.
مسئول نمایندگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در خمین هم گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری ویژه برنامه های بیست و هشتمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در بیت تاریخی آن حضرت اندیشیده شده است.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: فضاسازی، نصب بنر، پوستر و تصاویر حضرت امام (ره)برای برگزاری این آیین انجام شده است.
وی اظهار کرد: امسال با توجه به برگزاری آئین رحلت امام خمینی(ره) در ایام ماه مبارک رمضان، این آئین معنوی عصر روز چهاردهم خردادماه برگزار می‌شود.
وی اظهار کرد: ابتدا در چهاردهم خرداد ساعت 18 عصر در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری بیت حضرت امام (ره) نشست شورای اداری استان مرکزی برگزار و سپس آئین عزاداری در حسینیه این مجتمع برگزار می شود.
وی بیان کرد: این آئین تا نماز مغرب و عشاء در بیت تاریخی امام راحل (ره) ادامه دارد و اقامه نماز و ضیافت افطاری برگزار می شود.
حجت الاسلام مرودشتی بیان کرد: سیاه‌ پوش کردن بیت امام(ره)، غبار روبی توسط عاشقان امام خمینی(ره) انجام شده و این خانه قدیمی و تاریخی برای برگزاری شکوهمند سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) در خمین آماده است.
این مسئول گفت: برگزاری نمایشگاه عکس فراق یار، نمایشگاه کتاب با بیش از سه هزار عنوان و چاپ بروشور از زندگینامه امام خمینی (ره)از دیگر برنامه‌های سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان است.
حجت الاسلام مرودشتی افزود: شنبه شب مصادف با ارتحال آن حضرت ختم قرآن با حضور قاریان و فعالان قرآنی برگزار می‌شود.
امام خمینی(ره) 20جمادی الثانی 1320 قمری، مطابق با 30 شهریور 1281 شمسی در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19سالگی در خمین زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی عازم اراک شد.
بیت تاریخی امام خمینی (ره)در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 200 سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.