عبدالکریم یادگاری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: در حال حاضر 20 شیرخواره در مراکز نگهداری و شیرخواگاه بهزیستی استان مرکزی نگهداری می شوند و بیش از 50 زوج نیز در لیست انتظار برای قبول حضانت این کودکان هستند.
وی افزود: این کودکان بنا به دلایلی همچون مجهول الهویه بودن توسط مراجع قضایی و نیروی انتظامی به بهزیستی ارجاع می شوند و بعد از بررسی و تعیین صلاحیت والدین به خانواده باز می گردند.
یادگاری بیان کرد: در صورتی که مراجع قضایی صلاحیت والدین و خانواده را تایید نکند حضانت کودک به بهزیستی سپرده می شود و درمراکز بهزیستی نگهداری می شوند و در فرآیند فرزندخواندگی قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: زوج هایی که پنج سال از ازدواجشان گذشته است و طبق دلایل پزشکی امکان فرزندآوری ندارند می توانند درخواست خود را عنوان کنند و پس از بررسی در کمیته فرزندخواندگی و بررسی شرایط، امکان واگذاری حضانت کودک میسر می شود.
معاون اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اظهار کرد: شیرخوارگاهی به مساحت 317 مترمربع در 2 طبقه در اراک با کمک خیران در حال ساخت است.
وی گفت: اسکلت این بنا با ظرفیت نگهداری 20 کودک با اختصاص یک میلیارد ریال از سوی خیران ایجاد شده و پیشرفت کار نیز نیازمند تداوم همراهی و مشارکت افراد نیکوکار است.
70 هزار توانجو در استان مرکزی تحت حمایت بهزیستی هستند.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.