این کاروان 50 نفره در قالب 2 دستگاه اتوبوس با حضور در بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره)و اتاق تولد امام راحل، با ذکر فاتحه ، صلوات و زیارت عاشورا به مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.
کارشناس امور بانوان فرمانداری گلپایگان در این بازدید در گفت وگو با ایرنا گفت: این کاروان متشکل از نمایندگان بانوان ادارات و دستگاهای دولتی هستند که برای دومین سال متوالی در آستانه سالگرد ارتحال امام به زادگاه امام خمینی سفر می کند تا با حضور در این خانه قدیمی یک بار دیگر با آرمان های معمار کبیر انقلاب تجدید میثاق کنند.
سمیه شعبانی اظهارکرد: امسال به علت تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان از این شهرستان به مرقد مطهر امام اعزام نمی شود به همین دلیل به زادگاهش در خمین سفر می کنند تا در این مکان تاریخی یاد امام زنده نگه داشته شود.
وی بیان کرد: امام خمینی(ره) انقلابی عظیم در احقاق حقوق زنان در ایران و احیای قدر، شأن و منزلت زن داشتند.
وی ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) هویت زن را برای زنان جامعه امروز احیا کرد و زنان می توانید در پیچیده ترین مسائل اجتماعی حضور داشته باشند و نقش آفرینی کنند بدون اینکه نقش های اصلی خود را فراموش کنند.
وی گفت: امام خمینی(ره) یکی از بی نظیرترین شخصیت های تاریخ معاصر است که توانست طاغوت را سرنگون کرده و مسیر تاریخ را از کفر و طاغوت به سمت گفتمان انقلاب اسلامی تغییر دهد.
شعبانی تاکید کرد: حضور در این مکان تاریخی و تجدید بیعت با آرمانهای امام کمترین کاری است که هر ایرانی می تواند دین خود را به امام ادا کند.
امام خمینی(ره) 20جمادی الثانی 1320 قمری، مطابق با 30 شهریور 1281 شمسی در شهرستان خمین متولد شد و تا سن 19سالگی در خمین زندگی کرد و سپس برای کسب علوم دینی عازم اراک شد.
بیت تاریخی امام خمینی (ره)در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 200 سال پیش ساخته شده و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.