سرهنگ محسن گلشن‌زاده چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در خمین افزود: امسال به علت تقارن ایام ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان از استان‌های همجوار شهر تهران و شهرستان‌هایی که در فاصله 150 کیلومتری از این شهر قرار دارند، کاروان به مرقد مطهر امام راحل(ره) اعزام شود.
وی ادامه داد: بر این اساس ارادتمندان به حضرت امام خمینی(ره) در استان مرکزی از شهرهای ساوه، زرندیه و اراک در روز چهاردهم خرداد به مرقد امام راحل در تهران اعزام می‌شوند.
سرهنگ گلشن زاده اظهار کرد: برگزاری آیین ویژه ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد در تمام شهرهای استان به ویژه اراک و خمین با شکوهتر از هر سال پیش بینی شده است.
وی گفت: همه اقشار مردم مدیون امام خمینی (ره) هستند و با شرکت در آیین عزاداری و بزرگداشت ارتحال امام (ره) و تجدید میثاق با آرمان‌های آن حضرت به دنیا ثابت می کنند که دست از آرمان های مقدس نظام و انقلاب بر نمی دارند.
جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: 15 خرداد سر آغاز مبارزه ملت مستضعف و مقاوم ایران به رهبری مرجعیت دینی در برابر حکومت ستمشاهی است .
وی قیام خونین 15 خرداد را اوج حرکت انقلابی مردم به رهبری امام راحل دانست و گفت: تدبیر و تفکر امام راحل برگرفته از اسلام ناب است و گرامیداشت حماسه ها و مجاهدت های امام راحل و شهدای انقلاب وظیفه ای همگانی است.
مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری مرکزی گفت: هرساله با برگزاری آئین با صلابت و حضور خودجوش امت اسلامی در آیین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی ( ره )، ارادت همگان نسبت به آموزه های اخلاقی و معرفتی آن پیر سفر کرده افزایش می یابد.
حسن قربانی افزود: شهر خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی با آماده کردن زیرساخت ها و مقدمات میزبانی در 14 و 15 خرداد آیین ارتحال در بیت تاریخی امام (ره ) همزمان با تهران برگزار می شود.
وی افزود: مکتب سیاسی امام (ره) برگرفته از مکتب اهل بیت (ع) است و این مکتب معنویت و سیاست را در هم تنیده است.
مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) در خمین گفت: امسال ویژه برنامه سالگرد به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان در روز چهاردهم خرداد از ساعت 18 با نشست شورای اداری استان در سالن همایش های بیت امام خمینی آغازمی شود.
حجت الاسلام علیرضا مرودشتی افزود: آیین عزاداری با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان در حسینیه بیت بعد از شورای اداری برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: سیاهپوش کردن فضای بیت، غبارروبی اتاق تولد امام راحل، برپایی نمایشگاه عکس فراق یار با بیش از پنج هزار عکس، نمایشگاه کتاب، توزیع بروشور با موضوع زندگی بنیانگذار انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های رحلت امام خمینی(ره) در بیت تاریخی امام است.
وی اظهارکرد: برگزاری محفل انس و ختم قرآن با حضور 120 نفر از حافظان و قاریان در شب ارتحال امام خمینی(ره) به میزبانی حسینیه بیت و تجلیل از فعالان قرآنی مراکز قرآنی شهرستان از دیگر برنامه‌های سالگرد امام راحل است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت و به عنوان زادگاه معمار کبیر انقلاب عنوان می شود.
7277/ خبرنگار: افسانه آروند***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.