سعید فرخی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران کارگزاری ها و شرکت های بیمه با اصحاب رسانه افزود: وضعیت بیمه اماکن مسکونی و تجاری در سطح کشور و استان مرکزی برای جبران خسارت در زمان بروز حوادث از وضعیت مناسبی برخوردار نیست که این مهم موجب می شود در صورت وقوع حوادث طبیعی و آتش سوزی خسارات جبران ناپذیری به شهروندان وارد شود.
وی ادامه داد: افزایش تاب آوری مردم در برابر حوادث طبیعی و آتش سوزی ها نیازمند تعمیق سطح آگاهی و اطلاعات مردم از مزایای بیمه است که این مهم با همکاری رسانه ها، دستگاه های اجرایی و شرکت های بیمه ای میسر می شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی، افزایش ضریب نفوذ بیمه ای و قدرت تاب آوری مردم در برابر حوادث را از سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: بر این اساس، استانداری این استان افزایش ضریب نفوذ و قدرت تاب آوری مردم برای بازسازی خود در هنگام حوادث را با همکاری شرکت های بیمه ای در دستور کار خود قرار داده است.
فرخی با یادآوری تهیه و تدوین سند آموزش مدیریت بحران استان مرکزی در سال جاری افزود: بر اساس این سند، وظیفه تمامی دستگاه های عمومی و دولتی اجرایی برای آموزش و فرهنگ سازی در مدیریت بحران مشخص شده است.
وی ادامه داد: بر اساس این سند به مردم اموزش داده می شود تا در هنگام بحران باید چه اقدام هایی برای محافظت از خود و خانواده در برابر حوادث و بلایایی طبیعی انجام دهند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور است و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی نیز رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
حدود سه هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.