یوسف عرفانی نسب روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها در شهرستان های اراک، ساوه، آشتیان، دلیجان و خمین هستند و یک هزار و 365 مترمکعب آب بین جمعیت روستایی آنان توزیع شده است.
وی گفت: در سال جاری تانکرابرسان در 104 مورد به روستائیان خدمات رسانی داشته اند و 156میلیون ریال برای آبرسانی سیاربه این روستاها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در فروردین امسال نیز 15 روستای استان مرکزی به علت کمبود آب و خشکسالی با تانکر آبرسانی شده اند.
عرفانی نسب گفت: 71 روستای استان مرکزی با جمعیت 31 هزار و 208 نفر پارسال به علت خشکسالی و ناکافی بودن منابع آبی توسط تانکر آبرسانی شدند.
وی اظهار کرد: آب مورد نیاز بخش عمده‌ای از مناطق روستایی این استان از سفره‌های زیرزمینی و از طریق چاه‌های عمیق و نیمه عمیق تامین می‌شود که با رسیدن فصل بهار و تابستان طیف قابل ملاحظه ای از این چشمه‌ها و چاه‌ها کم آب شده و تامین آب آشامیدنی این روستاها نیاز به آبرسانی سیار دارند.
وی افزود: کمیته ای در استان مرکزی به منظور کمک به روستاهایی که با کمبود آب مواجه هستند، تشکیل شده تا وضعیت آب را در این مناطق به طور مستمر رصد کنند و تدابیر لازم پیش بینی شود.
استان مرکزی یک هزار و 151 روستا دارد که 830 روستای آن بالای 20 خانوار و 321 روستا نیز زیر 20خانوارجمعیت دارند.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی 813 روستای با 143 هزار و 25 مشترک را زیر پوشش خدمات آبفا دارد.
6991/6013/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.