سربازی برو تا مرد شی این عبارت قدیمی و تکراری است که حداقل یکبار این جمله را شنیده یا به کار برده ایم، هرچند که اعتقاد راسخی به آن نداریم و با خود می گوییم اصلا مگر سربازی چیست که قرار است این دو سال زندگی که به قول بسیاری از پسران ایران زمین اتلاف وقت است از آنها یک مرد بسازد.
از این رو بحث خدمت سربازی همواره به عنوان یک موضوع فراگیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده و در این بین بسیاری از جوانان بوده اند که به دنبال راهی برای معافیت خود از این به اصطلاح خدمت مقدس که به زعم ما سخت و طاقت فرسا می باشد، افتاده اند.
بسیاری از پسران سربازی را یکی از برنامه‌های مهم زندگی خود می‌پندارند‌ و برنامه‌های اساسی زندگی خود را بعد از انجام خدمت پایه‌ریزی می‌کنند.
در کنار تغییراتی که هر روز در خصوص قوانین خدمت سربازی شاهد هستیم همین چند روز پیش هم خبر جدیدی منتشر شده مبنی بر اینکه کارت پایان‌خدمت سربازی به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی اجباری پیشگیری از اعتیاد صادر می‌شود و این خبر در حالی به تازگی از سوی سخنگو و معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر منتشر شده که کارشناسان حوزه اعتیاد بر این باورند که تنها راه کنترل و کاهش این معضل خانمانسوز آموزش و فرهنگسازی در همه سنین و با استفاده از امکانات و ابزار‌های مختلف است.
حال آنکه درخصوص طرح جدید الزام آموزش پیشگیری از اعتیاد در خدمت سربازی ارائه آموزش‌های مختلف در مدارس، دانشگاه‌ها و دیگر اماکنی که در آن امکان آموزش و فرهنگسازی وجود دارد، از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که برنامه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در برنامه‌های آموزشی سربازان ادغام شود، می‌تواند نقش پیشگیرانه و محافظت‌کننده داشته باشد و به هر صورت آموزش در زمینه پیشگیری از اعتیاد می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از آن داشته باشد، ولی صد در صد نقشی پیشگیرانه ندارد.
رویکرد اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر رویکرد جدیدی است که در سال‌های اخیر در پیش گرفته شده است.
حال آنکه صدور کارت پایان خدمت به شرط گذراندن دوره‌های آموزش اجباری پیشگیری از اعتیاد می‌تواند گام مهمی در این زمینه باشد، به شرط آنکه این آموزش‌ها صوری نبوده و از سرفصل‌ها و آموزگاران خوبی برخوردار باشد.
بفرما افطاری، فضولی موقوف و شیدایی ناصرخسرو از دیگر عنوان های خبری این شماره روزنامه وقایع استان است.
روزنامه وقایع استان با مشی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با مدیرمسئولی و صاحب امتیازی نیره یوسفی راد منتشر می شود.
7114/3075/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.