مجید آذر روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: قیمت تعیین شده خرید تضمینی محصول جو کشاورزان توسط دولت در سال جاری 10 هزار و 300 ریال تعیین شده است و این قیمت در دو مرحله به کشاورزان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: مرحله اول پس از فروش محصول جو در بورس کالای کشاورزی و مرحله دوم پس از تخصیص و تامین اعتبار یارانه توسط دولت که مابه تفاوت قیمت فروش در بورس و قیمت تعیین شده، پرداخت می شود.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی گفت: کشاورزان برای فروش تضمینی محصول جوی خود می توانند با مراجعه به مراکز و انبارهای تعیین شده در سطح شهرستان های استان محصول خود را تحویل دهند.
آذر افزود: مراکز تحویل محصول جو برای کمک به کشاورزان، بسته به نیاز و تولید جو در همه شهرستان ها تجهیز و آماده سازی شده است و در زمان برداشت، امکان خرید و تحویل این محصول در همه شهرستان های استان وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به برداشت محصول جو در ساوه هم اینک کار خرید تضمینی در این شهرستان آغاز شده است و متناسب با زمان برداشت جو در مابقی شهرستان ها نیز فرآیند خرید انجام می شود.
مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان مرکزی یاد آور شد: سال گذشته 37 هزار و 500 تن جو در این استان خریداری شد و بر اساس پیش بینی جهاد کشاورزی، امسال نیز به همین میزان از کشاورزان خریداری می شود.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعالند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و دو دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.