به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی پور روز چهارشنبه در نشست اعضاء ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: متقاضیان با مراجعه به این سامانه درخواست خود را مطرح می کنند و این درخواست در ستاد استانی مورد بررسی قرار گرفته و در صورت موافقت اعضاء تسهیلات به افراد پرداخت می شود.
وی بیان کرد: دامنه فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری گسترده تر شده و علاوه بر تزریق تسهیلات به واحدهای تولیدی، اصناف نیز می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 100 هزار واحد صنفی در گستره کشوری و سه هزار واحد صنفی در گستره استان مرکزی می توانند از تسهیلات رونق تولید استفاده کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری تسهیلات رونق تولید در بخش های بازسازی تجهیزات و عوامل تولید، سرمایه در گردش صنوف تولیدی، معادن و نوسازی ماشین آلات معدنی، حمایت از طرح های صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و توسعه صادرات به متقاضیان ارائه می شود.
حاجی پور گفت: 60 درصد از تمامی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از سال گذشته تا کنون عملیاتی شده است و احیا و راه اندازی کارخانه های صنعتی و واحدهای صنفی به عنوان اولین گام در توسعه اقتصادی کشور در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.
وی یادآوری کرد: بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال گذشته به بیش از یکهزار و 60 واحد تولیدی کوچک و متوسط تزریق شد که پیش بینی می شود امسال بیش از این تعداد واحدهای تولیدی از تسهیلات رونق تولید بهره مند شوند.
بیش از 2 هزار و 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.