محمود زمانی قمی روز سه شنبه در شورای اداری استان مرکزی گفت: ملت با شرکت هدفمند و حداکثری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نشان دادند که دوباره برای سرافرازی و اعتلای میهن خود گام بر می دارند و حمایت قاطع از اعتدال دارند.
وی، تلاش برای تحقق مطالبات مردم را از برنامه های دولت دوازدهم عنوان کرد و ادامه داد: فرمانداران و مسئولان استانی با خدمت صادقانه و اقدامات راهگشا پاسخ آرای مردم را می دهند و تمامی ظرفیت ها برای رفع مشکلات مردم استان به کار گرفته می شود.
استاندار استان مرکزی گفت: مجموعه دولت در انتخابات از هیچ جناح و گروهی گلایه نداشت و برای پیشبرد اهداف نظام، انقلاب و توسعه کشور آماده همکاری با همه جناح ها و گروه ها است.
زمانی قمی گفت: فصل انتخابات به پایان رسیده و اینک موسم همکاری و خدمت بیشتر به مردم است و می طلبد همه افراد جامعه فارغ از فضای انتخاباتی در راه خدمت و توسعه استان همراه شوند.
وی خاطر نشان کرد: اشتغال زایی در روستاها و در دهک های پایین و پرهیز از شعار زدگی برای ایجاد رفاه اجتماعی در جامعه از برنامه های مهم دولت دوازدهم است و تلاش می شود با فرصت سازی شغلی، مهارت آموزی و بسط رفاه مسیر نیمه کاره دولت یازدهم تکمیل شود.
زمانی قمی افزود:دولت دوازدهم خواهد کوشید راه سوء استفاده، لشکر کشی و پوپولیسم را در کشور ببندد و در حوزه دین با معرفی هر چه بیشتر چهره رحمانیت و اشاعه مفاهیم گفتمان انقلاب اسلامی و منویات رهبری همدلی و وفاق را گسترش دهد.
استاندار استان مرکزی خاطر نشان کرد: دکتر روحانی رئیس جمهوری تمامی مردم ایران است و همه باید کمک کنند تا دولت مستقر شده و بتواند به وظایف خود برای اعتلای ایران اسلامی جامه عمل بپوشاند.
زمانی قمی ادامه داد: همه دولت ها هم نقاط قوت و هم ضعف هایی دارند و تکلیف دلسوزان کشور این است که با نقد سازنده راه را در اداره و پیشبرد اهداف نظام و جامعه هموارتر کنند.
استاندار استان مرکزی با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان افزود: همه مسئولان و فرماندارن باید برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان برنامه داشته اجرایی و قابل دفاع باشند و اجرای هرچه بیشتر این سیاست ها در جامعه تلاش کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان همانند سایر نقاط کشور در امنیت، آرامش و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
شکرالله حسن بیگی افزود: در این دوره 41 میلیون و 220 هزار 131 نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و حماسه سیاسی دیگری در کشور و انقلاب به یادگار گذاشتند.
وی ادامه داد: حسن روحانی با 23 میلیون و 549 هزار و 616 رای اکثریت (57 درصد) آرا را کسب کرده و به عنوان رئیس جمهوری منتخب مردم معرفی شد، ابراهیم رئیسی نیز 15 میلیون و 786 هزار و 449 رای (38.5 درصد آرا )، سید مصطفی میرسلیم 478 هزار و 215 رای و سید مصطفی هاشمی طبا 215 هزار و 450 رای را کسب کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: مردم با حضور در انتخابات راه اعتدال را برگزیدند و آرای معنا داری را در صندوق های رای ریختند که پیام روشنی داشت.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: چهار میلیون نفر در کل کشور موفق نشدند آرای خود را به صندوق رای بریزند که ضمن عذر خواهی ستاد انتخابات از مردم تجربه ای شد تا در هنگام انتخابات تعداد شعب رای را افزایش دهیم.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال 95 یک میلیون و ٥٣ هزار و ٩٥٦ نفر واجد شرایط رای دادن در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ٧٨٨ هزار و ١٣٠ نفر برابر با ٧٤ و ٧٨ صدم درصد در پای صندوق های رای حاضر شدند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: از این تعداد ٣٧٦ هزار و ٩٠٥ نفر برابر با ٤٨ و ٩٦ صدم درصد به دکتر حسن روحانی و ٣٧٧ هزار و ٩٨ نفر معادل ٤٨ و ٩٨ صدم درصد به ابراهیم رئیسی رای دادند.
حسن بیگی افزود: در این دوره از انتخابات ١١ هزار و ٤٤٩ رای معادل یک و ٤٩ صدم درصد به مصطفی میرسلیم و چهار هزار و ٤٣٧ رای برابر با ٥٨ صدم درصد به مصطفی هاشمی طبا اختصاص یافت.
وی افزود: از نظر سنی بیشترین افراد حضور یافته در پای صندوق های رای را افراد بین 26 تا 35 سال تشکیل می دهند که مفهوم این مهم آن است که با وجود همه مشکلات ازدواج، مسکن و اشتغال به یارانه و کارانه پیشنهادی برخی افراد نه گفته اند.
وی ادامه داد: با تحلیل آرای انتخابات سال 92 و سال 96 دکتر روحانی در سال 92، 323 هزار و 601 رای معادل 44 و 28 صدم درصد آرا را در استان مرکزی به دست آورد و پنج رقیب دولت یازدهم با 57 هزار و 129 رای بیشتر 380 هزار و 760 رای را به خود اختصاص دادند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی گفت: امسال دکتر روحانی تعداد ٣٧٦ هزار و ٩٠٥ رای یعنی حدود پنج درصد بیشتر از سال 92 را به خود اختصاص داد و حجت الاسلام رئیسی ٣٧٧ هزار و ٩٨ رای به خود اختصاص داده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات وظیفه مسئولان را برای خدمت هرچه بیشتر به کشور، نظام و ملت سنگین تر کرده است.
ظفر افشون افزود: امام خمینی(ره)تاکید داشت حضور مردم برای کشور اقتدار ایجاد می کند و نیاز است مسئولان زمینه حضور مردم را تقویت کنند.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 16 هزار معتاد و خرده فروش در سال گذشته در این استان دستگیر شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است.
سردار کیومرث عزیزی افزود: فرمانده انتظامی استان مرکزی در بحث جمع آوری معتادان متجاهر رتبه نخست را در سطح کشور به دست آورد.
یکهزار و 70 شعبه اخذ رای برای ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی دایر بود.
پنج هزار و 528 داوطلب شامل یکهزار و 204 نامزد در 33 منطقه شهری و پنج هزار و 171 نامزد در 863 روستای واجد تشکیل شورا امروز با هم رقابت کردند.
دست اندرکاران انتخاباتی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای استان 25هزار نفر بودند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.