محمود نعمتی روز پنج شنبه در نشست فرصت های سرمایه گذاری در بخش معدن استان مرکزی، افزود: با توجه به ظرفیت های معدنی این استان ، تقاضای سرمایه گذاری شرکت ایتالیایی برای ساخت و تولید ماشین آلات معدنی در استان ارزیابی شد و قرار است پس از بررسی ظرفیت ها بستر سرمایه گذاری مشترک در این حوزه مهیا شود.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری مشترک این شرکت ایتالیایی در استان مرکزی ضمن ورود فناوری های نوین ادوات معدنی، اشتغالزایی نیز در استان فراهم و از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری می شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی بیان کرد: با توجه به تولید 63 درصد تولید سنگ تراورتن کشور در استان و وجود 500 واحد فعال در این حوزه، ایجاد واحد تولید ماشین آلات معدنی نقش کلیدی در افزایش تولید و ایجاد درآمد اقتصادی استان مرکزی به همراه دارد.
استان مرکزی با استقرار 2 هزار 800 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ به عنوان قطب چهارم صنعت دومین کانون صنایع مادر تخصصی کشور است.
بیش از هفت هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پارسال به یک هزار 83 واحد تولیدی کوچک و متوسط پرداخت شده است که این مهم نقش موثری در افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید در استان مرکزی داشته است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.