دکتر ایرج حریرچی روز چهار شنبه در آیین بهره برداری از فاز دوم بیمارستان فرهنگ خسروان شهرستان فراهان افزود: مجموع اعتباری که تا قبل از طرح تحول سلامت به بخش بهداشت و درمان روستاییان اختصاص یافت، حدود 200 میلیارد ریال بود در حالی که در سه سال گذشته سالانه حدود هفت هزار میلیارد ریال برای این بخش اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: پیش از دولت یازدهم در کشور از وضعیت مناسبی در حوزه درمان برخوردار نبودیم و سالانه 700 هزار نفر به دلیل هزینه های درمان بیماری به زیر خط فقر می رفتند.
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: در چند دهه اخیر هیچ کشوری نتوانسته در مدت یک سال 12 درصد از جمعیتش را بیمه کند در صورتی که جمهوری اسلامی ایران در مدت یک سال توانست 11 میلیون از جمعیت کشور را زیر چتر بیمه درمانی قرار دهد.
وی ادامه داد: هم اکنون هر ایرانی با داشتن شناسنامه، کارت ملی و بدون پرداخت هزینه می تواند از نعمت بیمه درمان بهره مند شود که این مهم یکی از افتحارات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت محسوب می شود.
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یاد آور شد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت حدود 80 هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور وجود داشت که از آغاز اجرای این طرح، حدود 21 هزار و 500 تخت به مجموع تحت های کشور افزوده شد و در 2 ماه آینده نیز بهره برداری از پنج هزار و 500 تحت دیگر آغاز می شود.
دکتر حریرچی گفت: با بهره برداری از این تحت ها تا 2 ماه آینده 27 هزار تخت، یعنی حدود یک سوم ظرفیت فعلی کشور به مجموع تخت های بیمارستانی کشور افزوده می شود.
وی ادامه داد: همچنین با اغاز طرح تحول سلامت حدود نیمی از تخت های کشور بازسازی شده است.
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پیش از دولت تدبیر و امید، سالانه یک هزار و 700 تخت به مجموع تخت های کشور افزوده می شد که در دولت یازدهم این رقم به هشت هزار تخت در سال افزایش یافته است.
دکتر حریرچی با یاد آوری بهره برداری از بیمارستان فرهنگ خسروانی فراهان افزود: کیفیت خدمات زیر بنایی این بیمارستان از 80 درصد بیمارستان های تهران به روزتر است.
وی در بخش دیگری از سخنان خودگفت: وزارت بهداشت ارایه خدمات بهداشتی و درمانی برای کاهش دغدغه های مردم به بهترین روش را در دستور کار خود قرار داده است.
قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شرایطی که در حوزه طرح تحول نظام سلامت برای کشور فراهم شده متعلق به مردم و نظام بوده و امید است با حضور شکوهمند مردم در روز جمعه پای صندوق های رای، تقویت حوزه سلامت و درمان در کشور فراهم شود.
نماینده مردم کمیجان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ساخت بیمارستان فراهان یکی از اقدام های مهم دولت یازدهم در حوزه بهداشت و سلامت مردم فراهان است چرا که دولت های قبل نپذیرفتند این طرح را به پایان برسانند.
محمد حسینی افزود: تجهیز بیمارستان فراهان به ژنراتور برق برای جلوگیری از خاموشی، فراهم شدن تصفیه خانه فضلاب صنعتی و دیگر تجهیزات پزشکی از جمله اقلام مورد نیاز این بیمارستان است که نیازمند توجه ویژه مسئولان دارد.
وی ادامه داد: بهره مندی کشاورزان از خدمات بازنشستگی از خواسته های بحق است که توسط وزیر کارو امور اجتماعی ابلاغ شد و کشاورزان از این پس می توانند با 70 سال سن و 10 سال سابقه پرداخت بیمه از خدمات بازنشستگی بهره مند شوند.
نماینده مردم کمیجان و فراهان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: طرح تحول سلامت نگرانی و دغدغه مردم را کاهش داد.
فرماندار شهرستان فراهان نیز در این نشست گفت: هم اینک به برکت دولت تدبیر و امید 12 طرح در حوزه بهداشت شهرستان فراهان در حال ساخت است که 40 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از انها اختصاص یافته است.
سید احمد سجادی افزود: ایجاد 27 هزار تخت در دولت تدبیر و امید تنها یکی از فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت است که ارایه خدمات سلامت و بهداشتی را برای مردم به همراه داشته است.
در این آیین، فاز دوم بیمارستان فرهنگ خسروان فراهان شامل بخش بستری 18 تخته با 419 متر زیر بنا با حضور دکتر حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت و درمان به بهره برداری رسید.

1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.