شهریار فولادوند عصر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 مبنای کار دولت و آموزش و پرورش است و خارج از آن چیزی انجام و پذیرفته نمی شود.
وی ادامه داد: دغدغه های مقام معظم رهبری با سیاه نمایی هایی که برخی از افراد برای بهره برداری های سیاسی و کوبیدن رقیب انتخاباتی انجام می دهند به طور کامل متفاوت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: مقام معظم رهبری با تیز بینی می فرمایند ممکن است در پس اهداف سند 2030 که به زیبایی بیان شده غرض هایی وجود داشته باشند در صورتی که سند بالا دستی به نام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که ارزش های والای انقلاب اسلامی، آرمان های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری در آن وجود دارد، مبنای عمل آموزش و پرورش است.
فولادوند، با یادآوری دستور توقف سند 2030 توسط معاون اول رئیس جمهوری افزود: حرف های عده ای که در این روزها و برای تخریب دولت به این سند می تازند برای لکه دار کردن آموزش و پرورش، سیاه نمایی است و با هدف سلب اعتماد مردم انجام می شود.
وی ادامه داد: آنان می گویند این 2030، سندی است که مفاسد اخلاقی را در جامعه ترویج و توسعه می دهد و آموزش مفاهیم قرآنی را از مدارس حذف می کند در صورتی که این مسائل صحت ندارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش ضمن تمکین از فرمایش مقام معظم رهبری بقیه موارد را رد کرده و طرح این موارد را تنها بد اخلاقی انتخاباتی می داند و معتقد است این موارد به قصد سیاه نمایی و تخریب دولت انجام می شود که به نفع نظام، افکار عمومی و جامعه نیست.
فولادوند خاطر نشان کرد: 2030 سندی است که برای توسعه پایدار در سازمان ملل به تصویب رسیده است و اهدافی را دنبال می کند که چهارمین هدف آن در راستای مسائل آموزشی به یونسکو سپرده شده است.
وی ادامه داد: یونسکو این را به عنوان تفاهم نامه بین المللی تنظیم کرده و کشورها برای ترویج فرصت برابر در نظام آموزشی به آن می پیوندند و جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف یکی از کشورهای تاثیر گذار در سیاست بین المللی و برای بهره مندی از برخی مزایا این سند به این تفاهم نامه پیوسته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این تفاهم نامه الزام آور نیست و در واقع یک توصیه است که چارچوب عمل آموزش را برای کشور ها مشخص می کند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در این سند برای خودش حق تحفظ پیش بینی کرده است.
فولادوند افزود: وزیر آموزش و پرورش وقت در این سند به صراحت اعلام کرده است که جمهوری اسلامی برای پیوستن به این تفاهم نامه بین المللی حق تحفظ می خواهد و خود را متعهد به بخش هایی از نظام آموزش 2030 که به هرشکلی با مقررات و اولویت های ملی، باورهای دینی و ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی در تضاد است متعهد نمی داند.
در سند 2030 رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالی‌ رتبه این سازمان متعهد شدند اهداف دستور کار جهانی توسعه پایدار 2030 را که نتیجه یک فرآیند گسترده مشورتی در سطح جهانی بود، در سیاستگذاری کلان ملی خود از اول ژانویه 2016 اجرایی کنند.
این دستور کار دارای 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.