به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی در آیین گشایش این مرکز درمانی گفت: افتتاح این بیمارستان دستاورد بزرگ برنامه تحول نظام سلامت است که به همت دولت یازدهم اجرایی شد و توانست حداقل های زیربنایی حوزه درمان را در شهرستان محروم خنداب به ثمر برساند.
محمود زمانی قمی افزود: ساخت این بیمارستان از مطالبات جدی مردم خنداب از سال های گذشته بود و این طرح درمانی سال ها نیمه کاره رها شده بود که به همت دولت یازدهم به انجام رسید.
وی گفت: مردم شهرستان خنداب قبل از راه اندازی بیمارستان مهر در صورت نیاز درمانی مجبور به تردد به شهرهای همجوار بودند و خدمات درمانی را تنها از طریق هشت پزشک عمومی دریافت می کردند و اجرایی شدن سیاست های حوزه سلامت دولت موجب شده شمار پزشکان عمومی و متخصص این شهرستان محروم به 24 نفر برسد و سهولت و کیفیت در خدمات درمانی حاصل شود.
وی اظهار کرد: امسال جاورسیان نیز دارای درمانگاه شبانه روزی می شود و این نیز میوه دیگری از درخت ارزشمند برنامه تحول سلامت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: استان مرکزی در چهار سال گذشته با کمبود شدید تخت بستری مواجه بود و مردم در این خصوص مشکلات اساسی داشتند.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: در این مدت اقداماتی نظیر افزایش تخت بستری در بیمارستان ولیعصر (عح)به 486 تخت، ساخت مرحله دوم بیمارستان آیت الله خوانساری و افزایش تخت بستری به 96 تخت انجام شده و ظرف سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: مجوز برای 64 تخت بستری بیمارستان مهر خنداب اخذ شده و در چند ماه آینده متخصص اطفال، زنان و داخلی در این مرکز درمانی مقیم می شود.
دکتر طاهر احمدی گفت: برای ساخت بیمارستان مهر خنداب از سال 88 تاکنون، 90 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
استان مرکزی با بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
6991/ 6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.