سید مهدی ساداتی روز دوشنبه در نشست هماهنگی هیات های اجرایی، نظارتی انتخابات افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ این نظام اسلامی حق تعیین سرنوشت مردم به دست خود آنها است که این امر به‎ واسطه انتخابات اصلح تحقق می یابد.
وی بیان کرد: قانونمداری و رعایت اخلاق مهمترین ویژگی عوامل اجرایی انتخابات است و این مهم باید از آغاز فرایند رای گیری تا پایان وقت قانونی و اعلام نتیجه انتخابات در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: بی‎طرفی، پرهیز از جانبداری و پایبندی به اعتقادات باید در دستور کار برگزارکنندگان انتخابات باشد تا علاوه بر جلب اعتماد عمومی، انتخاباتی پرشورو سالم برگزار شود.
ساداتی ادامه داد: همه باید در انتخابات تابع قانون باشند و در واقع امانتداری رای مردم و حرکت بر مدار قانون مهمترین تکلیف مجریان انتخاباتی است.
وی با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات افزود: رای تک تک مردم در انتخابات مهم و سرنوشت ساز است و همه باید تمام اهتمام خود را به کار گیرند تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.
فرماندار خمین اضافه کرد: مجریان و دست اندرکاران انتخابات و اعضای شعب اخذ رای، به صورت تخصصی آموزش های لازم را فرا گرفتند.
وی بیان کرد: 636 داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی این شهرستان هستند که 63 داوطلب در شهر خمین ، 9 داوطلب در شهر قورچی باشی، 381 داوطلب در بخش مرکزی و 184 داوطلب نیز در بخش کمره در حال رقابت با یکدیگرهستند.
ساداتی افزود: در مجموع تعداد 12 نفردر شهر شامل خمین هفت نفر و شهر قورچی باشی پنج نفر و 311 نفر در روستاها منتخب شورای اسلامی شهری و روستایی خواهند شد.
فرماندار خمین گفت: بسترهای لازم برای تبلیغات این داوطلبان در شهر فراهم است و این نامزدها در یک فضای سالم و آرام رقابت خود را با تبلیغات آغاز کردند.
ساداتی ادامه داد: انتخابات شورای اسلامی شهر خمین به صورت الکترونیکی برگزار می شود و همه فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر اعم از فرایند اخذ رای و شمارش آرا به شیوه تمام الکترونیکی است
وی گفت: فرمانداری به عنوان مجری انتخابات موظف است، در جریان برگزاری انتخابات به گونه ای عمل کند، که شائبه طرفداری و جانبداری از هیچ یک از نامزدها در محل شعب اخذ رای تداعی نشود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.