به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر یکشنبه در جریان بهره برداری مرحله نخست ایستگاه راه اهن ساوه ، افزود: در حمل و نقل ترکیبی، مسافران با استفاده از اتوبوس از حومه به مرکز شهرمنتقل و سپس ادامه مسافرت خود را با قطارانجام می دهند.
وی اظهار کرد: تلاش دولت در تحقق اهداف نظام حمل و نقل حومه ای است که در برنامه ششم توسعه آمده است و در این راستا باید سرویس های مستمر و منظم بین تهران و شهرهای حومه ایجاد شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از حمل و نقل حومه ای موجب می شود نظام توزیع جمعیت تغییر کند و ترددها آسان انجام گیرد.
آخوندی افزود: به غیر از ساوه و تهران برای حومه ساوه نیز قطار محلی در نظر گرفته می شود تا علاوه بر قطار سراسری مردم محلی ساوه نیز از نعمت حمل نقل ایمن و ارزان ریلی بهره مند شوند.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ساوه در مسیر کریدور اصلی کشور قرار دارد باید برای اتصال حمل و نقل آن به شهری اقدام می شود.
وی گفت: پارسال یک مرحله از محورارتباطی بوئین زهرا - ساوه بهره برداری شد و امروز نیز 32 کیلومتر به بهره برداری می رسد و 10 کیلومتر باقی مانده به آزاد راه تبدیل خواهد شد.
وی گفت: ساوه از قطب های مطرح صنعتی کشور است و نزدیکی آن به تهران می طلبد که شریان های ارتباطی مناسبی در حوزه ریلی و جاده ای داشته باشد .
آخوندی گفت: ساوه جزء شهرهایی است که نرخ جمعیت بالایی دارد و جمعیت 350 هزار نفری داردکه خدمات زیربنایی حمل و نقل و خدمات روبنایی آموزش و پرورش و بهداشت آن متناسب با رشد سریع منطقه تقویت شود.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان 220 تختخوابی در ساوه از جمله طرح هایی است که اجرای آن در دست پیگیری است.
شهرستان ساوه با جمعیتی بالغ بر 290 هزار نفر دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که در 166 کیلومتری شمال شرقی شهر اراک (مرکز این استان) واقع شده که با 550 واحد صنعتی مقش مهمی در اقتصاد و اشتفال کشور دارد.
7269/6991/6013/ خبرنگار: الهام بابایی *** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.