به گزارش ایرنا، محمد بهاروند روز شنبه در همایش توجیهی نمایندگان فرماندار، بازرسان و اعضای هیات نظارت بر انتخابات ساوه افزود: با گذشت حدود چهار دهه از انقلاب و برگزاری انتخابات متعدد در کشور، تجارب خوبی در این زمینه حاصل شده و اعضای هیات های اجرایی و نظارت در این خصوص کارنامه درخشانی دارند.
وی با تاکید بر اینکه اهداف والای نظام درامر انتخابات باید مشارکت حداکثری مردم، سلامت و امنیت حاصل می شود، گفت: مجریان، با بیطرفی و به دور از گرایش های جناحی و حزبی کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند و مردم نیز با آگاهی به این موضوع پای صندوق های رای حاضر می شوند.
معاون استاندار مرکزی تصریح کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی است و برگزار کنندگان نیز باید همگام با مردم و به دور از هر گونه رفتار شائبه ساز، نقش خود در برگزاری باشکوه این رویداد سرنوشت ساز را ایفا کنند.
بهاروند افزود: دشمنان نظام تلاش خود را برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات انجام می دهند و نمی خواهند که ملت ایران دراین دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراها حضور گسترده داشته باشد که یکی از راه های خنثی کردن این توطئه، قانونمندی دست اندرکاران برگزاری انتخابات است.
وی، صیانت از آرا را مطالبه قانونی شهروندان دانست و گفت: این خواسته به حق مردم، توسط مجریان انتخاباتی با حساسیت دنبال می شود.
وی اضافه کرد: حضور حماسی و پر رنگ در عرصه انتخابات نشان از اعتماد عمومی مردم به نظام و انقلاب دارد که این مهم با اطمینان مردم نسبت به حفظ آرای آنان محقق می شود.
وی ادامه داد: انتخابات و مقوله حضور حماسی برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب، حرف تازه‌ای نیست و مشارکت مردم در این رویداد سیاسی همواره بیانگر آمادگی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی برای دفاع از ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی است.
در این همایش نحوه مهر و موم صندوق ها و رای گیری با صندوق های الکترونیکی به مجریان انتخاباتی آموزش داده شد.
یکهزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند.
درحال حاضر 137نفر در حوزه رقابت های شهری و 390 نفر در حوزه روستاهای بخش مرکزی ،371 نفر در بخش نوبران 371برای شوراهای اسلامی پنجم تایید صلاحیت شده اند که از این میان حدود 400 نفر موفق به راهیابی به شوراها می شوند.
187 نفر در 61 روستای بخش مرکزی و بیش از 200 نفر در 67 روستای بخش نوبران به عنوان اعضای شوراهای اسلامی توسط مردم انتخاب خواهند شد.
انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای این شهرستان برگزار می شود.
چهار هزار نفر در حوزه های نظارت، اجرایی و انتظامات کار برگزاری انتخابات 29 اردیبشهت ماه در این شهرستان را بر عهده دارند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در شهرستان ساوه برگزار می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.