با وجود گذشت تنها چندین ساعات از مهلت قانونی تبلیغات انتخاباتی اکثر مکان های تعبیه شده توسط شهرداری ها از اقلام تبلیغی نامزدها پوشانده شده و بسیاری از داوطلبان اقدام به نصب بیلبورد و بنرهای بزرگ در سطح شهرها کرده اند.
بر اساس جدول زمانبندی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی، نامزدهای حاضر در عرصه رقابت های از 21 تا 27 اردیبهشت ماه جاری فرصت دارند که با شیوه های قانونی و دایر کردن ستادهای تبلیغاتی نسبت به معرفی برنامه های خود اقدام کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت: 6 هزار و 619 نامزد در رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا استان مرکزی ثبت نام کردند که 6 هزار و 198 برای شوراهای شهری و یکهزار و 296نفر در شوراهای روستایی پای به عرصه رقابت های شورایی گذاشتند.
شکر الله حسن بیگی افزود: در جریان انتخابات جاری شوراهای اسلامی شهر و روستا در مجموع یکهزار و 75 نامزد در مناطق شهری و چهار هزار 332 داوطلب برای تصاحب کرسی های شورایی روستاهای استان در گردونه انتخابات حضور دارند.
وی توضیح داد: تاکنون 101 نامزد شوراهای اسلامی در مناطق شهری و 143 داوطلب در حوزه روستایی از رقابت های انتخاباتی پنجمین دوره شوراهای اسلامی در استان مرکزی کناره گرفته اند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی توضیح داد: در روند بررسی صلاحیت نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی 120 نامزد در حوزه های شهری و 78 داوطلب نیز در مناطق روستایی استان از سوی مراجع ذیصلاح تایید صلاحیت نشدند.
حسن بیگی تکیه بر اخلاق انتخاباتی و قانون را در تبلیغات نامزدها اصل دانست و گفت: نامزدی پیروز واقعی انتخابات است که به دیگران احترام بگذارد و بر مدار قانون حرکت کند.
وی اظهار کرد: نامزدها از مکان های تعبیه شده برای تبلیغات استفاده کنند و بکوشند که تاحدممکن چهره شهری را با اقلام تبلیغاتی آسیب نرسانند و در فضای مجازی نیز مولفه های رقابت سالم را رعایت کنند.
863 روستا در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی واجد شرایط هستند و باید در این مناطق تکلیف 2 هزار و 669 کرسی شورایی تعیین شود.
در حوزه شهری نیز باید انتخابات شوراهای اسلامی استان در 33 شهر برگزار شود و در مجموع 177 نفر بر کرسی های شورای شهر این استان تکیه می زنند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی همزمان با کشور در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6013/6992/خبرنگار:آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.