به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) اراک و جشن نیمه شعبان در این مرکز درمانی عنوان کرد: مفهوم موفقیت به نظر مردم بستگی دارد و کسی خود را قیم مردم می داند مردم را کنار می گذارد و از دین مردم عبور می کند.
وی افزود: موفقیت کنونی کشور به معنای نبود مشکل نیست، اما فضایی را در کشور به وجود اورده اند که دروغ تهمت و تخریب مسیر درست است و اگر به خدمات و موفقیت های دولت اشاره شود به خطا رفته ایم، این چه اوضاعی است؟
زمانی قمی ادامه داد: در سال 92 ایران به واسطه میزان تورم با ونزوئلا در یک سطح بود اما اگر مدیریت و تلاش دولت یازدهم صورت نمی گرفت امروز به مانند ونزوئلا تورم 720 درصدی را در کشور شاهد بودیم.
وی تصریح کرد: با ارائه تصویری از اوضاع کشور در سال 92 در حوزه درمان و سلامت جامعه هر وجدان بیدار و هر وجدان بیداری نسبت به خدمات دولت تدبیر و امید در این بخش واقف است.
استاندار مرکزی تصریح کرد: همه ما در انتظار حاکمیت در جهان هستیم که اندیشه ای درست و منطقی را پیش روی خود قرار داده است و باید در کنار انتظار ویژگی این اندیشه ناب نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: ویژگی حکومت امام زمان (عج) به مانند ویژگی های حکومت امام علی (ع )است که نسبت به فرمانداران و استانداران خود توصیه هایی داشتند و حکومتی که ما در انتظار آن هستیم حکومت منطق عدل و نیکی است که دروغ، ریا و عوام فریبی در آن جایی ندارد.
زمانی قمی با تاکید براین که ترسیم دو جامعه متفاوت برای مردم اشکالی ندارد، گفت: در دورانی فروش روزانه سه میلیون بشکه نفت به جهان به 700 هزار بشکه کاهش یافت اگر امروز همان تصویر و مدیریت در کشور ادامه داشت چگونه بدون صادرات نفت می توانستیم حتی حقوق کارمندان را پرداخت کنیم.
وی گفت: با کاهش قیمت جهانی نفت، رشد اقتصادی امارات متحده عربی 50 درصد و رشد اقتصادی عربستان 66 درصد کاهش یافت.
استاندار مرکزی اظهار کرد: ایران یکی از صادرکنندگان نفت است و دو سال قبل، تورم 40 درصدی را در کشور شاهد بودیم که دولت یازدهم آن را به 10 درصد کاهش داد.
وی تاکید کرد: موفقیت های حاصل شده توسط دولت تدبیر و امید متعلق نظام و جمهوری اسلامی است و بیان این خدمات ایرادی ندارد و دولت در پی سازندگی کشور است و هیچ گاه وعده ناصواب نمی دهد.
زمانی قمی گفت: بعد از جنگ تحمیلی و پذیرش قطع نامه 598 توسط امام راحل درجریان عملیات مرصاد در کرمانشاه، شاهد حضور مردم بودیم که کنترل جمعیت آنها غیرممکن بود و این حضور تنها حاصل ایمان مردم به صداقت رهبرشان بود.
وی ادامه داد: مردم ما صداقت و راستی در هر شرایط و مقطعی را درک می کنند و واکنش لازم را نشان می دهند و در مقابل ریا، وعده ناصواب و عوام فریبی نیز آگاهی روشنی دارند.
وی عنوان کرد: امام علی(ع) مدل موفقی برای اداره جامعه ارائه کرده است ممکن در هر روش و سیستمی مخالف و منتقد وجود داشته باشد اما اگر در مقابل مخالف خود تحمل داشتیم، مسیر درستی را در پیش گرفته ایم و ما قیم مردم نیستیم.
استاندار مرکزی بیان کرد: شهروندان صاحب فکر هستند و نمی توان نردبان مقدسات را دراختیار گرفت و بالا رفتن این نوع قدرت از دید امام علی (ع ) شکست است.
زمانی قمی بیان کرد: آنها که خود را مرکز ثقل جهان می دانند باید به حال خود فکری کنند چراکه تصمیم گیرنده نهایی مردم هستند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز بیان کرد: در طول سه سال اخیر خدمات بسیاری در حوزه درمان انجام گرفته که شروع به ساخت و تحویل بخش های درمانی خمین و دلیجان، آغاز عملیات اجرایی مرکز درمانی تفرش و دریافت موافقت ساخت مرکز درمانی زرندیه از جمله تصمیمات و اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
دکتر بابک عدلی تصریح کرد: اتمام طرح های بیمارستانی؛ ساخت اورژانس و ارتقای هتلینگ بیمارستان های امام خمینی (ره) اراک و شهید چمران ساوه، ایجاد دو بخش جدید در بیمارستان تامین اجتماعی شازند و آغاز طرح ارتقا هتلینگ و ساخت بخش ICU از دیگر دستاوردهای حاصل شده در طول سه سال اخیر در استان مرکزی است.
وی گفت: یکی از اقدامات صورت گرفته ساخت بخش زنان و زایمان با شاکله ای جدید و تحت LDR به صورت پایلوت کشوری در اراک است.
عدلی بیان کرد: ایجاد مرکز درمان شبانه روزی سرپایی سینا که روزانه 2 هزار مراجعه کننده دارد.
وی افزود: در حال حاضر 950 هزار نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان از این اقدامات دولت در حوزه بهداشت و درمان بهره مند هستند.
دکتر عدلی مدیریت و پذیرش ریسک های بزرگ را از دیگر اقدامات سازمان دربخش درمان دانست و گفت: امروز بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی و بیماران پیوند اعضا به صورت کامل تحت حمایت بیمه هستند و درمان خود را رایگان پیگیری می کنن.
وی ادامه داد: هزینه درمان بیماران ام اس تا 90 درصد و بیماران سرطانی تا 80 درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.
وی اضافه کرد: با تلاش های انجام شده، کیفیت دهی خدمات درمانی پذیرش بیماران در بخش تخصصی و فوق تخصصی افزایش یافته است و در این راستا بیمارستان های تامین اجتماعی استان مرکزی در ارزیابی های وزارت بهداشت دارای رتبه های قابل توجهی هستند.
مدیردرمان تامین اجتماعی استان مرکزی بیان کرد: بیمارستان سازمان تامین اجتماعی اراک، تنها بیمارستان استان مرکزی است که رتبه ارزیابی و اعتباربخشی وزارت بهداشت را کسب کرد.
وی اضافه کرد: در ارزیابی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، از 70 بیمارستان تامین اجتماعی در سطح کشور، بیمارستان امام خمینی (ره) اراک رتبه هشتم و بیمارستان شهید چمران ساوه رتبه پانزدهم را کسب کردند.
دکتری عدلی گفت: در سال گذشته چهار میلیون و 766 هزار پذیرش سرپایی در استان توسط بیمارستان های تامین اجتماعی انجام و ضریب اشتغال تخت نیز به 85 درصد رسیده است.
وی اظهار کرد: تعداد تخت های بستری بیمارستان چمران ساوه به 26 تخت افزایش یافته است و در تلاش برای افزایش چهار تخت ویژه نیز هستیم.
دکتر عدلی بیان کرد: در زمان تحریم دسترسی به برندهای خدماتی و پزشکی ممکن نبود اما رفع تحریم ها بهترین تجهیزات پزشکی برای استان تهیه شد و به زودی سیستم گزارش دهی تصویری در بیمارستان ها راه اندازی می شود.
دکتر عدلی ساخت بخش ICU، دیالیز و تامین تجهیزات بیمارستان شازند را حاصل کمک خیرین دانست و ابراز امیدواری کرد که ایجاد بخش ICU و CCU بیمارستان اراک نیز با حمایت خیرین در دستور کار گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی کرد: نوع خدمات رسانی در این مرا کز درمانی باعث افتخار است و این امر تنها با تلاش و همکاری سیستماتیک کادر درمانی و پزشکی بیمارستان حاصل می شود.
محمد رضا بیدهندی افزود: تامین اجتماعی یکی از حلقه های زنجیره خدمات رسانی است و همکاران کادر درمانی از لحظه تولد کنار بیماران و بیمه شدگان هستند.
وی بیان کرد: ارائه خدمات در مرکز درمانی امام خمینی (ره) با استانداردهای موجود انجام می شود و تلاش داریم با رویکرد توسعه و بهبود خدمات پیش رویم.
در این نشست از سه مامای برتر، هفت نفر از بازنشستگان بیمارستان و تعدادی از پرسنل کادر درمان و خدمات تجلیل شد.
خدمات درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی در حال حاضر از طریق سه بیمارستان امام خمینی (ره) در اراک، شهید دکتر چمران ساوه و شازند، یک پلی کلینیک تخصصی و پنج درمانگاه ارائه می شود.
٦٩٩٢/3075 /خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.