به گزارش ایرنا، رضا آستانه عصر دوشنبه در جمع فعالان بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: تولید اکنون در برخی حوزه ها سه برابر نیاز کشور است، پس باید به صادرات روی آورد تا پویایی اقتصادی به ثمر نشیند، این شرایط به تعامل با جهان نیاز دارد از همین رو، دولت آقای روحانی برجام را به ثمر نشاند.
وی ادامه داد: افرادی که در ایام تحریم، پول های باد آورده ای نصیبشان شده بود، سال 92 از روی کار آمدن آقای روحانی گله مند شدند و تعداد افرادی که در آن شرایط صرافی های متعددی در دبی و ترکیه داشتند و شیرابه اقتصادی کشور را می مکیدند، رو به افزایش بود، اما با سیاست های دولت روحانی، بساطشان برچیده شد.
وی افزود: در دولت های نهم و دهم، بسیاری از شغل ها از بین رفت، زیرا آورده اقتصادی کشور به یک باره از بازار نفت به صورت چشمگیر کاهش یافت.
آستانه اظهار کرد: ایجاد شغل، به یک بستر اقتصادی امن با متقاضی مشخص احتیاج دارد، این که امروز چرا شرکت آذرآب و ماشین سازی باید با ظرفیت 20 درصد کار کند سوالی است که ریشه آن در دولت قبل است.
وی همچنین گفت: کسانی که برای برگزاری یک کنسرت فریاد سر می دهند، چرا در برابر پدیده اعتیاد سکوت می کنند در حالی که این بیماری، جوانان برنای ایران را از پای درآورده است.

** فعالیت زنان در دوره اصلاحات وارد فصل جدیدی شد
رئیس ستاد انتخاباتی حجت الاسلام حسن روحانی در استان مرکزی همچنین در نشست بانوان حامی دولت روحانی در این استان گفت: در دوره اصلاحات فعالیت زنان وارد فصل جدیدی شد و این قشر به حقوق خود آگاه تر شده و مطالبه گری را بسط دادند.
آستانه عنوان کرد: فرصت دادن به زنان همواره باعث حرکت رو به جلو شده و صدای حق طلبی را رساتر کرده است، حقوق در اراده و جسارت نهفته است و باید با جسارت و حضور اجتماعی جایگاه واقعی زنان را تعیین کرد، اما هنوز هم عده ای معتقدند که زنان باید در خانه ها پنهان باشند.
وی ادامه داد: زنان همواره نقش بزرگی در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور دارند و هدایت گری تربیتی و انسان سازی آنان سرمایه ای بزرگ است.
وی افزود: جایگاه کنونی زنان در کشور حاصل تلاشی به وسعت یک قرن است و باید نسبت به مشقت های گذشته به منظور دستیابی به این جایگاه مطلع باشیم و مسیر طی شده را پاس بداریم و به پیش ببریم.
آستانه اظهار کرد: به یاد بیاورید که مدرسه دخترانه را در چندین دهه قبل تخریب می کردند و با غضب به فراگیری علم و تحصیل بانوان نگاه می کردند، درست در زمان مشروطه نخستین جرقه آزادی مشروع زنان زده شد و در طول زمان، از مشروطه تا امروز ادامه پیدا کرد.
وی گفت: بیش از 150 هزار رای در اراک متعلق به بانوانی است که اکثریت آنان از قشر تحصیلکرده و دارای تحلیل هستند و می توانند جامعه راستین را در دامان فکری خود پرورش دهند.
آستانه ادامه داد: باید بدانیم که ارزش عددی رای هر فردی در جامعه مساوی است و حتی رای رئیس جمهوری و مقامات کشور با رای هر شهروندی مساوی و هم ارزش است.
وی همچنین گفت: اگر منتخب مردم نسبت به موکلان خود کم توجهی می کند نباید با قهر مردم روبه رو شود بلکه باید با تاکید بر رای و حق خود، مطالبه گر حقوقمان شویم.
آستانه بیان کرد: هر فرد در جامعه مردم سالار، باید یک بلندگویی در راستای آگاهی جامعه باشد و در این مسیر زنان و مردان، دوشادوش یکدیگر در راه توسعه ایران قدم بر می دارند و از حقوق مساوی برخوردارند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
٦٩٩٢/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.