مجید نظری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پل شهید چمران به طول 670 متر شامل 70 متر عرشه بتنی و 600 متر رمپ ورودی و خروجی است که بیش از 40 میلیارد ریال از کل مبلغ قرارداد صرف 70 متر عرشه بتنی، ستون ها و کوله ها شده است.
وی اظهار کرد: ساخت هر متر مربع عرشه بتنی حدود 20 میلیون ریال هزینه دارد که در پل شهید چمران ساوه با انتخاب روش خاکریزی در رمپ های ورودی و خروجی به طول 600 متر حدود 100 میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی صورت گرفته است.
نظری افزود: سازه پل های بتنی به دلیل تردد ماشین آلات سنگین در معرض بارهای سنگین دینامیکی قرار دارند و برای ساخت آن ها و کاهش هزینه اجرا تدابیر خاصی نیاز است.
وی تصریح کرد: برآورد هزینه ساخت با ایجاد عرشه بتنی برای این طرح عمران شهری در مجموع 120 میلیارد ریال بود که برای 600 متر رمپ ورودی و خروجی مبلغ 75 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی یادآور شد: در روزهای اخیر مطالبی در فضای مجازی ساوه منتشر می شود که چرا رمپ های ورودی و خروجی پل شهید چمران خاکریزی شده و زیر رمپ های پل خالی نیست که در پاسخ باید گفت مهندسی ارزش یک فن نظام یافته با هدف زمان کمتر برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری بدون افزودن بر هزینه‌ها یا کاستن از کیفیت کار است که به شایستگی در این طرح عمرانی محقق شده است.
پل شهید چمران با اعتبار بیش از 130 میلیارد ریال پارسال در امتداد طولی بلوار شهید بهشتی ساوه زیر بار ترافیک رفت و در ساماندهی ترافیک بلوار شهید بهشتی، روان سازی و تسهیل دسترسی محلی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه اثر زیادی دارد.
شهرستان ساوه با 290 هزار نفر جمعیت سهم مهمی و بیش از 550 واحد صنعتی سهم مهمی در تولید و اشتغال کشور دارد.
7269/ 6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.