علی‌اصغر زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این خسارت ها بر اثر بارش تگرگ، توفان و کاهش دما در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت ماه امسال رخ داد و به 2 هزار و 150 هکتار از محصولات باغی گوجه سبز، زردآلو، بادام، گردو، انگور، سیب و پسته خسارت وارد شد.
وی ادامه داد: برآورد شده که سه هزار و 210 تن از محصولات باغی استان مرکزی براثر سرمازدگی در این روزها از بین رفته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: بیشترین سرمازدگی در روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت امسال به باغات شهرستان ساوه وارد شده است.
زارعی، بیمه کشاورزی را یکی از سیاست های حمایتی دولت در برابر تهدیدها و خطرهای موجود در بخش کشاورزی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: 65 هزار هکتار اراضی باغی در استان مرکزی وجود دارد که تنها پنج هزار و 800 هکتار آن زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد و نیاز است کشاورزان برای جبران خسارت ها در هنگام حوادث طبیعی به بیمه کشاورزی توجه ویژه داشته باشند.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و سه درصد تولیدات کشاورزی از استان مرکزی است که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در کشور برخوردار است.
استان مرکزی رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.