به گزارش ایرنا، آیت الله محسن غرویان شامگاه یکشنبه در مسجد ولی عصر اراک افزود:اخلاق فراتر از هر مسئله اجرایی و یا سیاست است بنابراین نامزدهای ریاست جمهوری قبل از اندیشیدن به کرسی مدیریت ارشد اجرایی کشور باید نمره قبولی در اخلاق بگیرند و به رقابت سالم پایبند باشند.
وی اظهار کرد: سیاستمداران واقعی در کشور کسی است که رفتار و اندیشه اش در هر شرایطی الگوی اشاعه اخلاقی است و جامعه را به سمت همگرایی و نشاط و موازین اخلاق مدار هدایت می کند.
وی گفت: بداخلاقی مصداق بارز ضعف در درک مفاهیم دینی است چرا که انسان دین مدار قبل از هر چیز رهروی اخلاق و انسانیت است.
وی افزود: نامزدهایی که خود را در معرض رای مردم گذاشته اند به تکلیفشان عمل کرده اند و اینک نوبت مردم است که با تیزبینی و روانشناسی، منش و وعده ها و برخوردهای آنان بر اساس اینکه راستگو، متعهد و خواهان توسعه و رشد جامعه باشد بهترین را بر گزینند.
این استاد و مدرس حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: توهین به شعور مردم نشانه بی اخلاقی است و باید از این خصلت بد دوری کرد چرا که رئیس جمهوری در کنار توانمندی اداره امور باید معلم اخلاق باشد.
آیت الله غرویان افزود: زمانی که تهمت ها سرازیر می شود این یعنی به رای مردم بی اعتمادی صورت گرفته است، اینکه در مناظره نامزد های رئیس جمهوری با انتصاب مطالب غیرواقع و یا کلام توهین آمیز رقیب کوبیده شود، موجب بی اعتمادی مردم را فراهم می آورد.
وی گفت: تندروی از هر نحله فکری و یا فرد و جریان در کشور خطاست و همانطور که در دین هم سفارش شده معنای اعتدال این است که بین علم و دین رابطه برقرار کنیم و این مردم هستند که با رای خود فرصت تمرین و نهادینه شدن اعتدال را در جامعه فراهم می کنند.
آیت الله غرویان افزود: یکی از امتیازات دولت مستقر این است که خواسته بین علم و دین پیوند برقرار کند، کابینه یازدهم در مقایسه با دولت قبل این امتیاز را دارد که نمی خواهد با حرف های پوپولیستی و عوام فریبانه مردم را به صحنه بکشاند.
وی گفت: از دیگر ویژگی های دولت کنونی این است که از مقدسات سوء استفاده نمی کند.
این استاد و مدرس حوزه علمیه قم افزود: استفاده از عقلانیت در مسائل سیاسی و دیپلماسی و موضع گیری براساس تفکر و اندیشه از موضوعاتی است که دولت یازدهم به شیوه عملی آن را به کار گرفته است.
سخنرانی ایت الله غرویان به دلیل قطع شدن برق مسجد که دلایل آن توضیح داده نشد نیمه کاره رها شد.
در کنکاش از هیات امنا مسجد اعلام شد: اشکال فنی باعث قطع برق شده است اما، برخی تجمع کنندگان در بیرون مسجد، علت را عمدی و از سوی مخالفان عنوان کردند.
6991/ 6013/6183
خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده:محمد رستگار
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.