داود طالبی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: از اوایل اردیبهشت ماه سال جاری طبق احکام قطعی مراجع قضایی این شهرستان اراضی مذکور در اجرای سه فقره پرونده و قلع و قمع تاسیسات موجود در اراضی ملی از دست متصرفان و زمین خواران خارج شده است.
وی ادامه داد: در راستای حفظ و حراست از اراضی ملی و اجرای تبصره یک ماده 55 قانون جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور رفع تصرف اراضی ملی در دستور کار قرار دارد.
طالبی افزود: حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی از وظایف همگان است و افرادی که اقدام به تصرف اراضی می کنند، طبق قانون با آنان برخورد می شود.
وی گفت: افرادی که قصد خرید زمین دارند به ویژه اراضی که سند رسمی ندارد، بایستی پیش از خرید به منابع طبیعی مراجعه و از ملی نبودن اراضی اطمینان پیدا کنند.
طالبی ادامه داد: در راستای حفاظت و حمایت از عرصه های منابع طبیعی در سال جاری پرونده های تخلف خاکبرداری، تخریب عرصه های طبیعی به واسطه فعالیت های معدنی پیگیری شده است.
وی بیان کرد: 450 راس دام غیرمجاز نیز امسال از مراتع محلات خارج شد و اخطار کتبی به دامداران غیر مجاز در پلاک های مختلف در گشت یگان حفاظتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان داده شده است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی، 186 هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی دارد که 14 هزار هکتار آن را مراتع غنی، 45 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه را مراتع فقیر شامل می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.