مینو خالقی شامگاه شنبه در آیین آغاز به کار ستاد انتخاباتی بانوانِ حجت الاسلام حسن روحانی در استان مرکزی افزود: دولت یازدهم در بخش هایی از مسئله محیط زیست خوب ظاهر شد و توانست تنگناهای زیست محیطی در هورالعظیم و دریاچه ارومیه را برطرف کند.
وی ادامه داد: اگر این مشکلات برطرف نمی شد، تنگناهای بسیار دیگری در حوزه محیط زیست و گرد و غبار گریبانگیر منطقه می شد و زندگی مردم را با مشکل روبه رو می کرد که امید است برای گاوخونی و دیگر تالاب های کشور نیز این مهم اتفاق بیفتد.
این فعال سیاسی گفت: باید به کارنامه دولت در حوزه محیط توجه کرد؛ میزان آب دریاچه ارومیه قبل از دولت چه میزان بود وهم اکنون میزان آب این دریاچه چگونه است.
خالقی گفت: دولت پیشین 139 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای حوزه آب برداشت و نتیجه آن خشک شدن تالاب ها و دریاچه ارومیه بود، اما دولت یازدهم بر اساس اطلاعات موجود از نمایندگان مجلس، 12 میلیارد دلار برای محیط زیست برداشت کرده و نتیجه آن امروز برای همگان قابل مشاهده است.
این فعال سیاسی با یادآوری فعالیت های دولت یازدهم در حوزه سیاست های خارجی نیز گفت: دولت روحانی در عرصه دیپلماسی با حضور مرد اندیشمند و بزرگی همچون دکتر ظریف، ایران هراسی را از کشور دور کرد و فضایی ایجاد کرد که اگر رئیس جمهوری خواست در سازمان ملل صحبت کند، کل صندلی ها خالی نشود.
خالقی گفت: خود من در دانشگاه ها شاهد فضایی بودم که اساتید برجسته به دلیل دیدگاه و طرز تفکر از دانشگاه ها اخراج می شدند و در این دولت نیز شاهد بودیم که این افراد که در دوره های قبل از دانشگاه ها اخراج شده بودند دوباره به دانشگاه ها بازگشتند.
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: در بحث گردشگری نیز در این دولت در برخی استان ها شاهد رشد 82 درصدی گردشگر بودیم و امید است در اراک و فراهان که یکی از قطب های گردشگری است این مهم اتفاق بیفتد و شاهد حضور روز افزون گردشگر در این منطقه باشیم.
وی بحث درمان و سلامت را از دیگر کارنامه های موفق دولت روحانی دانست و گفت: تنها اقدام دولت روحانی در حوزه درمان و سلامت که منجر به کاهش هزینه از سوی بیماران و پوشش بیمه ای داروهای بیماری های سخت درمان، برای اعتماد مردم به این دولت کافی است.
این فعال سیاسی گفت: عزیزانی که نقد می کنند روی صحبتم با تخریب گران نیست چون آنها تخریب می کنند ما از یاد نبریم که وقتی نقد می کنیم، برای به دست آوردن دارو در دولت های گذشته چه مشکلاتی روبه رو بودیم.
خالقی افزود: اگر تنها کار روحانی برای برداشتن تحریم، فراهم کردن اقلام دارویی باشد برای رای دادن دوباره به آن کفایت می کند.
وی ادامه داد: امید است مردان و زنان، ستاد سیاری باشند برای دعوت مردم به رای دادن زیرا تنها رقیب روحانی، تحریم انتخابات و رای ندادن مردم است.
این فعال سیاسی گفت: کسانی که از تورم صحبت می کنند فراموش کرده اند که در دولت قبل و تاثیر ارز بر زندگی مردم چگونه بود و هر روز مردم با افزایش روز افزون قیمت ها روبه رو بودند.
این فعال سیاسی گفت: ما هرگز نگفتیم شرایط امروز جامعه ایده ال است اما یادمان باشد این دولت در چه شرایطی و با چه بودجه نفتی دولت را تحویل گرفت.
خالقی افزود: کسانی که صحبت از آزادی و فضای کسب و کار، صحبت از 96 درصد و چهار درصد کرده و شعار یارانه، پول نفت و مباحث دولتی می دهید، آیا اگر این 96 درصد درخواست آزادی، گردهمایی و آزادی احزاب داشتند آیا این حقوق را برای آنان قائل می شوید و یا فقط در حد شعار مطرح است.
وی ادامه داد: اگر آزادی رسانه و مطبوعات نباشد و سکوت رسانه ای و مطبوعات حکمفرما باشد و فضای آزاد نباشد، فساد بی داد می کند هرچه شعار دهیم در حد شعار باقی می ماند.
خالقی گفت: به گفتمان اصلاح طلبی و اعتدال رای می دهیم حتی اگر نقد هایی داریم زیرا می دانیم که نقد در این دولت شنیده می شود و جواب آن با مشت آهنی داده نمی شود.
این فعال سیاسی گفت: روحانی در برابر حقوق نجومی مسئولیت خود را پذیرفت و عذرخواهی کرد و اموال به بیت المال بازگشت، ولی پلاسکو در تهران می ریزد و یک نفر هم برای آن جوابگو نیست.
مسئول ستاد بانوان اصلاح طلب در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: این ستاد با شعار هر بانو یک صدا و یک ستاد، با رویکرد استمرار عقلانیت در کشور فعالیت خود را در فضای مجازی و حقیقی آغاز کرده است.
مرجان میرزاییان افزود: با این رویکرد اعتقاد داریم که بانوان در جریان انتخابات، فعالیت های سیاسی و اجتماعی و به ویژه انتخابات نقش گسترده، محوری و تاثیر گذاری در فرایند حضور آگاهانه دارند.
3005/1955/3075/1860 / خبرنگاران: معصومه صفری***مهدی عظیمی*** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.