جلیل کوهپایه زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سامانه سیب سلامت از دستاوردهای مرتبط با برنامه طرح تحول نظام سلامت است که به دستیابی و ساماندهی بانک اطلاعاتی جامع از وضعیت سلامت شهروندان می انجامد.
وی ادامه داد: اجرای این طرح از سال 95 آغاز شد و ثبت اطلاعات شهروندان در تمامی مراکز شهری و روستایی در آن پی گرفته می شود.
وی تصریح کرد: 35 درصد از افراد ثبت نام شده خدمات مربوط به این طرح را دریافت کرده اند و باید تا پایان سال جاری، بقیه افراد نیز دست کم یک بار از ارائه خدمات این طرح بهره مندشوند.
کوهپایه زاده گفت: ارتباط با این سامانه از طریق کد ملی شهروندان است که اطلاعات کامل از جمله سوابق بیماری ها، تاریخچه جراحی، واکسینه شدن و بیماری های خاص را قابل دسترس می کند.
وی توضیح داد: بر اساس این طرح برای هر فرد مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی یک پرونده الکترونیک با استفاده از کد ملی تشکیل می شود و اطلاعات بیماری و سوابق سلامت شخص در آن درج می شود و امکان دسترسی به این اطلاعات در هر نقطه از کشور فراهم است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: تکمیل اطلاعات متقاضیان سامانه سیب سلامت با حضور مراقبان سلامت در خانه های بهداشت به صورت رایگان انجام می شود و شهروندان نیازمند خدمات درمانی و بهداشتی، از طریق این سامانه به مراکز منتخب معرفی می شوند.
کوهپایه زاده تاکید کرد: حذف کاغذ در سیستم بهداشتی درمانی، تشکیل پرونده های آنلاین، دسترسی آسان به اطلاعات طبقه بندی شده بیماران، کاهش خطاهای پزشکی و صرفه جویی در زمان از ویژگی های سامانه سیب است.
16 مرکز سلامت و پایگاه شهری در ساوه و زرندیه فعال است و حدود 350 نفر جمعیت این 2 شهر از خدمات بهداشتی و درمانی علوم پزشکی ساوه بهره مند هستند.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.