به گزارش ایرنا، محمود نعمتی روز پنجشنبه در نشست کارگروه خرید غلات و دانه های روغنی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: 190 هزارتن گندم سال گذشته در انبارهای استان موجود است و باید تمهیدات لازم برای ذخیره سازی گندم سال جاری هر چه زودتر اندیشیده شود.
وی، با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال 270 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان تولید شود، اظهار کرد: ذخیره سازی گندم در استان یکی از دغدغه های استانداری مرکزی است که برای این منظور باید عملیات تخلیه سیلوهای استان تا پایان خرداد ماه فراهم شود.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی اضافه کرد: در کل کشور وضعیتی مشابه استان وجود دارد و گندم ذخیره برای 18 ماه مصرف، در انبارها موجود است و خرید گندم سال جاری نیز در استان هایی همچون خوزستان آغاز شده است.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا زمان برداشت گندم، یکصد هزار تن از فضای انبارهای ذخیره سازی گندم در استان خالی شود که در صورت تحقق این مهم مشکلی برای ذخیره سازی گندم وجود ندارد.
نعمتی گفت: به طور میانگین سالانه 350 هزار تن گندم در استان تولید می شود که بیش از 250 هزار تن آن به صورت تضمینی خریداری می شود.
استان مرکزی با تولید سالانه 350 هزار تن گندم، جایگاه هشتم را از این لحاظ در میان استان های کشور دارد و به غیر از شهرستان های دلیجان، محلات و تفرش، سایر شهرستان های استان به اندازه مصرف سالیانه خود تولید گندم تولید می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.