به گزارش ایرنا، سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی میراث فرهنگی با فعالان صنعت گردشگری در هتل لاله اراک، افزود: عناصر گردشگری شامل آژانس های مسافرتی، هتلداران، مجتمع های بین راهی و مراکز اقامتی می توانند با هم افزایی و هم اندیشی، خروجی و تصمیم اثربخش در این صنعت برای استان داشته باشند.
وی اظهار کرد: اگر صنعت گردشگری یک پازل تصور شود، پیوست ضعیف عناصر گردشگری از قطعات مهم پازل است که نبود آن درمعرفی و شناسایی تصویر پازل، مشهود است.
وی گفت: توسعه گردشگری علاوه برحمایت دولت به همراهی بخش خصوصی در کنار این منبع پردرآمد و نقش آفرین، نیاز دارد.
حسینی بیان کرد: مجموعه اقداماتی که تاکنون در عرصه گردشگری استان انجام شده ناکافی است و می طلبد تعامل عناصر گردشگری با یکدیگر برای استفاده از ظرفیت بی نظیر استان است.
وی افزود: قابلیت های گردشگری استان مرکزی درطبیعت گردی، بوم گردی، باغات گل، غار نخجیر، مناطق حفاظت شده حیات وحش و آب گرم معدنی برجسته است و تاکنون از این ظرفیتها به شکل مطلوب استفاده نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: فقدان اراده عمومی برای توسعه گردشگری و گردشگر پذیری در جامعه از علت های مهم، کم رونقی این صنعت در استان است.
حسینی ادامه داد: آژانس های مسافرتی استان توان فعالیت در جذب مسافر برای فرودگاه اراک را دارد بنابراین با همکاری و ارایه خدمات مطلوب در آینده نزدیک رونق گردشگری در بخش هوایی استان دور از تصور نیست.
وی گفت: استاندارد سازی تاسیسات گردشگری بخش مهمی از توسعه صنعت گردشگری است که کمرنگ بودن این حوزه نیز در استان نیازمند مدیریت کارآمد است.
وی افزود: هم اکنون شرایط مطلوبی برای توسعه گردشگری فراهم شده و باید با انتخاب فرد اصلح در انتخابات، آرامش و سکون حفظ شود تا به جایگاه قابل قبول در این صنعت دست بیابیم.
رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان مرکزی گفت: دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری فراهم کرده و لازم است این فرصت ادامه یابد.
محمد اقبال افزود: تشکیل کارگروه گردشگری داخلی برای ایجاد تعامل و همکاری بین عناصر گردشگری در استان مرکزی ضروری است.
وی گفت: با توجه به رکود موجود در بازار لازم است دولت با بسته های حمایتی در قالب تسهیلات مناسب به رونق صنعت گردشگری کمک کند.
348 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد که از این تعداد 110 رشته در استان مرکزی فعال است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.