به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی شرکت توزیع برق استان مرکزی، محمد علی بهنود در هشتمین همایش ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در تفرش، افزود: سطوح ایمنی و مهارت های تخصصی سرمایه ای حیاتی است که کیفیت بخشی به کار و پیشگیری از حوادث را سبب می شود.
وی گفت: توجه کارگران و کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی و افزایش سطح اطلاعات و آگاهی های تخصصی سرمایه ای مهم و حلقه مهمی از زنجیره تولید است که کارفرمایان و پیمانکاران این صنعت باید آن را مد نظر داشته باشند.
بهنود افزود:خطای انسانی مولفه مهم در تهدید ایمنی در کار است و مردم و مشترکان برق در تعامل با تاسیسات و شبکه های توزیع، کارکنان شرکت، پیمانکاران مرتبط با عملیات و طرح هایی که در تعامل با شبکه های توزیع است با لوازم ایمن و آموزش های درست می توانند از وقوع حوادث جلوگیری کنند.
مدیر دفتر ایمنی و بحران توانیر کشور، استفاده نکردن از آموزش و به کارگیری ابزار کار و تجهیزات ایمنی استاندارد، آشنا نبودن افراد با کاربرد تجهیزات ایمنی، نداشتن مهارت لازم به محیط کار و استفاده نکردن از تجهیزات ایمنی ضروری در هنگام کار را از عوامل مهم در ایجاد حادثه ها عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش گسترش فرهنگ ایمنی در حوزه سلامت شغلی، ایمنی و محیط زیست در بین کارکنان صنعت برق است.
محمد اله داد با اشاره به این امر که صنعت برق به عنوان یک صنعت زیربنایی نقش تاثیرگذاری در پیشرفت جوامع دارد، افزود: غفلت از ایمنی در صنعت برق که در تمامی ابعاد زندگی نقش آفرینی می کند پذیرفتنی نیست.
وی، کسب رتبه‌های برتر کشوری در زمینه پیک سایی، ارزیابی عملکرد شرکت‌های توزیع برق کشور، ارزیابی پورتال سازمانی شرکت‌های صنعت آب و برق، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، جشنواره شهید رجایی و صیانت از حقوق شهروندی، ایمنی را از جمله دستاوردهای این شرکت عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار کرد: تأمین برق پایدار، با کیفیت و اقتصادی به صورت هوشمند و غیرحضوری از جمله اهداف این شرکت است.
اله داد گفت: کارکنانی که نسبت به مسائل مربوط به ایمنی، بهداشت و محیط زیست بی تفاوت هستند، اطلاعات صحیح و کافی از HSE نداشته و پس از رخداد حوادث به موضوعات مرتبط به ایمنی اهمیت می دهند.
وی افزود: : پس از وقوع حوادث تمرکز افراد روی آمار و ارقام نشانگر استقرار فرهنگ ایمنی است که در این خصوص سازمان برای مدیریت کردن مباحث مربوط به HSE تنها بر پایه رخدادهای گذشته عمل نمی کند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع رخدادها و حوادث تکرار شونده با مشارکت کارکنان، برطرف کردن موانع ممکن در راستای پیشگیری از رخداد حوادث در آینده و با بهبود مستمر همراه است.
وی، پیشگیری از حادثه در شرکت برق استان درچندین سال متوالی را نشانگر رعایت نکات ایمنی کارکنان شرکت عنوان کرد و گفت: در سال گذشته نیروهای توزیع برق مرکزی با تجهیزات کامل در راستای پایداری شبکه به استان های بحران زده مازندران، گیلان و اهواز اعزام شدند.
در این همایش از افراد نمونه ایمنی شرکت با اهدای لوح تندیس و هدایایی تقدیر به عمل آمد.
هم اکنون 665 هزار مشترک در استان مرکزی از نیروی برق استفاده می کنند و یک هزارو 170 روستای بالای 10 خانوار از مجموع یک هزارو 230 روستای دارای سکنه استان برق دار هستند.
7114/6013/خبرنگار:شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.