مصطفی آمره روز چهار شنبه در نشست با نماینده مردم خمین در خانه ملت،افزود: 230 هکتار از اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان پارسال برای 211 قرارداد واگذار شد که بیشترین میزان واگذاری ها را در سطح کشور شامل شده است.
وی اظهارکرد: این میزان زمین واگذاری در 24 شهرک و نواحی صنعتی استان بود که سهم شهرستان خمین 42 هکتار از 230 هکتار بوده است.
وی ادامه داد: 83 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی استان در سال گذشته با 6 هزار و 761میلیون ریال بهره برداری شد که 912 فرصت شغلی ایجاد کردند.
آمره ادامه داد: 42 واحد صنعتی در استان مرکزی غیر فعال بود که باا پرداخت تسهیلات و رفع موانع تولید به مدار تولید برگشت.
آمره ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره وری و تولید، واحدهای صنعتی استان عارضه یابی شدند و مشاوران در شهرک های صنعتی مستقر و کارگاه های آموزشی برگزار کردند.
وی گفت: در این راستا 206 دروه آموزشی برگزار شد که 6 هزار و 668 نفر در این دوره های آموزشی شرکت داشتند و این تعداد 6 برابر شرکت کنندگان دوره های آموزشی در سال های گذشته بوده است.
آمره افزود: برگزاری 15 تور صنعتی برای کسب تجربه در زمینه سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی از اقدامات دیگر این در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بود.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: 321 واحد صنعتی استان پارسال در نمایشگاه های داخلی و خارجی شرکت کردند که بخشی از هزینه ها توسط شرکت شهرک ها تامین شد.
وی ادامه داد: هر شرکت یا واحد صنعتی که بخواهد در نمایشگاه بی المللی به عنوان غرفه دار حاضر شود، 50 درصد هزینه آن تا سقف 50 میلیون ریال توسط شرکت شهرک ها تامین می شود.
آمره افزود: امسال کلینیک صنعت در شهرک های صنعتی راه اندازی می شود تا خدمات مشاوره ای برای رفع مشکلات صنایع ارائه شود.
آمره، خواستار تخصیص اعتبار از منابع مختلف برای اجرای طرح های زیر بنایی آب ،برق و گاز برای شهرک و نواحی صنعتی شهرستان خمین شد.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق شعار امسال، ایجاد اشتغال جدید و افزایش تولید نیاز است که در چارچوبی هدفمند و مستمر صنایع حمایت شوند.
محمد ابراهیم رضایی افزود: با توجه به شرایط کشور بر همه لازم است که به گونه‌ای در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کنند که حمایت همه جانبه از تولید و اشتغال حاصل شود.
وی ادامه داد: موانع تولید از طریق اعمال سیاست‌های تاثیرگذار بر رونق تولید برطرف می شود و دلگرمی بین صنعتگران و کارآفرینان ایجاد می کند و زمینه ساز حضور سرمایه‌گذاران و فعالیت بخش خصوصی، موجب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
رضایی افزود: رکود صنایع به دلیل واردات بی رویه قاچاق کالا است و سالانه میلیاردها دلار کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود که تهدیدی جدی برای اقتصاد و اشتغال کشور است.
وی، برخورد جدی با قاچاق کالا را از دیگر اولویت‌های سال جاری بیان کرد و گفت: قاچاق کالا یکی از مهمترین چالش‌های کشور است که آسیب جدی را به اقتصاد و اشتغال کشور وارد می‌کند.
در این نشست مهمترین مشکلات و زیر ساختهای توسعه صنعت در خمین گاز و برق عنوان شد.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک شهرک و 2 ناحیه صنعتی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.