به گزارش خبرآنلاین، حسین بختیاری، فرماندار شهرستان اراک، امروز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه جاری در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره برگزار شد، گفت: در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای های اسلامی شهرو روستا هستیم.

وی با بیان اینکه طبق ابلاغیه وزیر کشور از 25 اسفند ماه کارها در این رابطه آغاز شد و از 30 اسفند ماه ثبت نام ها در شهرستان های اراک، کارچان، داوود آباد و ساروق آغاز شد و اقدامات لازم را انجام دادیم.

بختیاری با اشاره به اینکه طبق روز شمار بحث تعیین صلاحیت ها را پس از ثبت نام آغاز کردیم و لیست افراد تایید صلاحیت و رد صلاحیت شده ازسوی هیات های اجرایی مشخص و برای تایید نهایی به هیات نظارت ارجاع شد، ابراز کرد: در مجموع 410 نفر برای شرکت در شورای اسلامی کلانشهر اراک ثبت نام کردند که 19 نفر انصراف دادند و 7 نفر در همان مرحله اول از سوی هیات اجرایی رد صلاحیت شدند و 67 نفر نیز مورد تایید هیات نظارت قرار نگرفتند.

وی ابراز کرد: به افراد رد صلاحیت شده ابلاغ کردیم که تا 4 روز فرصت دارند که اعتراض کنند تا به اعتراض ان ها رسیدگی شود و هم اکنون در مرحله هستیم که هیات نظارت باید در مدت 10 روز نتایج را در مورد تجدید نظر درباره افراد رد صلاحیت شده اعلام کند و 17 اردیبهشت این اسامی به فرمانداری اعلام می شود و فردای آن روز تایید شدگان نهایی را به استحضار مردم می رسانیم.

بختیاری با اشاره به اینکه از 21 فروردین ماه فعالیت ها در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری برای تشکیل هیات اجرایی و تعیین شعب آغاز شده و در سطح شهرستان اراک و سه بخش معصومیه، کارچان و اراک 297 شعبه اخذ رای داریم، بیان کرد: در این شعبه ها بیش از 7 هزار نفر یعنی هر شعبه حدود 22 نفر اعم از اجرایی، نظارت، بازرسی، امنیتی و انتظامی دست اندر کار انتخابات هستند.

وی افزود: کارهای پشتیبانی انجام شده و آمادگی کامل داریم این فعالیت ملی را به بهترین نحو به انجام برسانیم و هدف ما برگزاری یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم است.

بختیاری با اشاره به اینکه دوره های آموزشی برای کلیه اعضای شعب برگزار می کنیم تا با وظایف و قوانین آشنا شوند، عنوان کرد: کاندیداهای شوراهای اسلامی را نیز دعوت می کنیم تا آگاه باشند در رابطه با تبلیغات باید در چاچوب چه قوانین و مقرراتی حرکت کنند چراکه در غیر اینصورت باید پاسخگوی تخلفات احتمالی باشند علاوه بر اینکه کمیسیون پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری تشکیل می شود.

وی اظهار کرد: همه تلاش شورای تامین و اعضای ستاد انتخاباتی بر این است که آزادی سخنرانی برای همه احزاب و جناح ها فراهم باشد، ولی باید تمام خط قرمز های نظام را حفظ کرده و تخریب بپرهیزند و اخلاق را به عنوان محور اصلی گفت و گو ها حفظ کنند.

بختیاری با اشاره به اینکه کاندیداهای شورهای اسلامی در شهرها و روستاها از 21 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته فرصت دارند تا تبلیغات کنند و روز 28 اردیبهشت ماه سکوت انتخاباتی بوده و 29 اردیبهشت ماه رای گیری انجام می شود، عنوان کرد: کسانی که زودتر از این موعد در فضای مجازی یا حقیقی اقدام به تبلیغ کنند، طبق قانون متخلف شناخته می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال به علت کمتر شدن هزینه ها و جلوگیری از آلودگی فضای شهری به سبب پخش تراکت و پوستر کاندیداها به تبلیغ به فضای مجازی توصیه می شوند، تاکید کرد: کاندیداها باید در سایتی که بدین منظور در سایت وزارت کشور طراحی شده ثبت نام کرده و سپس اقدام به تبلیغات کنند، در غیر اینصورت هر نوع تبلیغی در فضای مجازی تخلف است.

بختیاری با بیان اینکه تا کنون هیچ مورد تخلف انتخاباتی مشاهده نکرده ایم و این به معنای این است که فرهنگ تبلیغات قانونی به خوبی در جامعه جا افتاده است، گفت: در تایید یا رد صلاحیت کاندیداها کاملا به مرّ قانون عمل شده و حرکت در مسیر قانون باعث شد، علاوه بر اینکه از ورود افراد فاقد صلاحیت پیشگیری به عمل آمد، به خواسته افرادی که برای حضور در شورا اعلام آمادگی کرده اند نیز احترام گذاشته شد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634822
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.