به گزارش ایرنا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز معلم در اراک افزود: این نگرانی وجود دارد به جای اینکه اسلام توسط اهلش شناسایی شود به وسیله غیر مسلمانان معرفی شود.
وی اظهار کرد: علم و دانش، مردم را از دین انحرافی آزاد کرد و با علوم انسانی مرتبط ساخت.
آیت الله حائری شیرازی افزود: بزرگترین هنر علم این است که نواقص خود را نیز شناسایی می کند و اکنون مدیریت جهان به دست علم افتاده است.
استاد حوزه و دانشگاه افزود: باید مکان هایی را در اختیار دانش آموختگان مراکز آموزش عالی قرار داد تا بتوانند مهارت های علمی خود را به تولید تبدیل کنند.
وی گفت: دانشگاه های جامع علمی کاربردی؛ لازم اما کافی نیستند.
آیت الله حائری شیرازی افزود: زندگی برج نشینی، مردم را به مصرف گرایی تبدیل کرده، باید این رویه تغییر از مصرف کننده به تولید کنننده تبدیل شویم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نزدیکترین مرکز علمی به دانشگاه نسل سوم است.
دکتر محمدحسین امید افزود: این دانشگاه شرایطی به مراتب مناسب تر از سایر مراکز علمی برای رسیدن به دانشگاه های نسل سوم را دارد.
وی اظهار کرد: در کشور ما، دانشگاه نسل سوم یعنی دانشگاه کارآفرین نیاز به حمایت و توسعه بیشتر دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در ابتدای برنامه ششم توسعه، می بایست 20 درصد دانشجویان کشور صاحب مهارت شوند و در پایان برنامه این رقم به 30 درصد افزایش پیدا کند.
وی اظهار کرد: بیش از دو سوم دانشجویان صاحب مهارت در دانشگاه های جامع علمی کاربردی تحصیل می کنند و باید تا سال یک هزار و 400 جمعیت دانشجویان به دو برابر افزایش پیدا کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: اکنون 440 هزار دانشجو در مراکز جامع علمی کاربردی به تحصیل اشتغال دارند که تا پایان برنامه ششم باید به 800 هزار دانشجو افزایش یابد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با تبریک روز کارگر و معلم گفت: اکنون با ظرفیت خالی در برخی از دانشگاه ها مواجه هستیم و رفع این نقیصه با حرکت در مسیر علمی، کاربردی و حرفه آموزی قابل رفع است.
سیدمهدی مقدسی افزود: مجلس شورای اسلامی آماده، حمایت و کمک به آموزش عالی و هموار کردن مسیر حرفه آموزی برای دانش آموختگان است.
استاندار استان مرکزی ضمن تبریک سالگرد شهادت استاد مطهری گفت: باید برای به ظهور رساندن اندیشه این فیلسوف بزرگ تلاش کرد.
محمود زمانی قمی افزود: آیت الله مطهری بهترین اسوه و الگو برای طیف معلمان است و باید تفکرات ارزشمند این مرد نورانی در جامعه کاربردی شود.
وی اظهار کرد: استاد شهید مرتضی مطهری با تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی با منطق عمیق و عقلانی از علم و دین دفاع کرد.
در این همایش از جمعی از استادان مراکز جامع علمی کاربردی استان مرکزی تجلیل شد.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.