به گزارش ایرنا، مهدی حاجی لو روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این قنات ها شامل روستای قاسم آباد محله عیسی آباد، دشت روستای میدانک، سرنظرپیچ روستای سیجان، سمقاور و کوت آباد که عملیات مورد نیاز در این قنات ها توسط پیمانکاران آغاز شده است.
وی بیان کرد: این اقدام در سال 96 از محل اعتبارات تبصره 36 به مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال و اعتبارات استانی به مبلغ 650 میلون ریال آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی کمیجان اظهار کرد: از محل اعتبارات وفس ، شراء و همچنین اعتبارات صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی درسال 94 و 95 مرمت و بازسازی قنات های کوبره، دوشاخه روستای وفس و دشت روستای میدانک با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 375 میلیون ریال در دستور کار قرار گرفت.
حاجی لو تصریح کرد: عمده عملیات صورت گرفته در قنوات کول گذاری کوره و میله، ریزش برداری و لایروبی بوده که این اقدامات منجر به افزایش قابل توجه آبدهی قنوات شده است.
وی، تصویب اعتباری مشخص در کمیته برنامه ریزی استان مرکزی در راستای حفظ، نگهداری و بهینه سازی آبدهی قنات های موجود درسطح شهرستان را از جمله برنامه های آتی برای حفظ و تثبیت منابع آب در منطقه عنوان کرد.
در حال حاضر 38 رشته قنات در شهرستان کمیجان وجود دارد که 7 درصد از اراضی کشاورزی شهرستان را آبیاری می کند.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری مرکز استان مرکزی واقع شده است.
7114/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.