به گزارش ایرنا، ابوالفضل یوسفی مربی، علیرضا چزانی دروازه بان و بهنمام سعدی به عنوان بازیکن که به همراه تیم ملی هاکی جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی هفتمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا در دوحه قطر را به دست آورده بودند وارد اراک شدند.
همچنین احمدرضا راهزانی نیز به عنوان داور از استان مرکزی در هفتمین دوره مسابقات هاکی جام ملت های آسیا حضور داشت که قضاوت دیدار رده بندی این دوره از مسابقات مهمترین قضاوت وی بود.
این مسابقات برای هفتمین بار از چهارم تا هشتم اردیبهشت ماه جاری در دوحه قطر برگزار شد، که تیم هاکی جمهوری اسلامی ایران عنوان قهرمانی هر هفت دوره این مسابقات را کسب کرده است.
مربی تیم ملی هاکی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا گفت: تیم ملی برای حضور در این رقابت ها بیش از شش ماه تمرین های شبانه روزی انجام داده بود و توانست نتایج قابل قبولی در این دوره از مسابقات بدست آورد.
ابوالفضل یوسفی افزود: تیم هاکی جمهوری اسلامی ایران با کسب عنوان قهرمانی هفتمین دوره مسابقات جام ملت های آسیا مجوز حضور در مسابقات جهانی 2017 آلمان را به دست آورد.
وی تاکید کرد: ایران ظرفیت بالایی در ورزش هاکی دارد به طوری که هر ساله و در رقابت های آسیایی هیچ تیمی در قاره کهن توانایی صف آرایی در مقابل تیم ملی هاکی ایران را ندارد.
مربی تیم هاکی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برای موفقیت تیم ملی هاکی جمهوری اسلامی ایران در رقابت های جام جهانی باید از هم اکنون برنامه ریزی های کاربردی از قبیل انجام دیدارهای تدارکاتی با قدرت های اول این ورزش در جهان در دستور کار فدراسیون هاکی قرار بگیرد.
معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: حضور ورزشکاران استان مرکزی در تیم های ملی و همچنین تیم های مختلف ورزشی استان در لیگ های برتر و دسته اول کشور نشان از پویایی ورزش استان دارد.
عباس محمدی افزود: استعداد یابی در همه رشته های ورزشی به خصوص رشته های مدال آور مانند هاکی در دستور کار اداره کل ورزش و جوان قرار دارد و برای موفقیت در این امر خطیر از بهترین مربیان ملی و بین المللی استفاده می شود.
ورزش هاکی یکی از قدیمی ترین بازی های اجتماعی است که با چوب و توپ در جهان متداول است و طبق شواهد و مدارک موجود عده ای پیدایش آن را از غرب دانسته اند ولی با پیدایش کتیبه ای در مصر که حدود پنج هزار سال قبل از میلاد مسیح است، نشان می دهد مصریان باستان با چوب های سرکج و خمیده در انتها به توپ ضربه می زدند.
شواهد دیگری در دست است که پیش از مصریان، اصل این ورزش از ایران باستان شکل گرفته است.
ورزش هاکی در دنیا به چهار شکل هاکی چمنی، هاکی سالنی، هاکی روی یخ و هاکی اسکیت انجام می شود که در ایران بیشتر هاکی سالنی و هاکی چمنی متداول است.
نخستین فدراسیون هاکی در ایران به طور رسمی همزمان با مسابقات آسیایی، در سال 1351 تاسیس شد.
هیات هاکی استان مرکزی نیز از سال 1373 آغاز به کار کرد که هم اکنون بیش از 600 ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر این هیات ورزش می کنند.
400 ورزشکار در استان مرکزی به صورت سازماندهی شده زیر هیات هاکی استان مرکزی فعالیت می کند.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.