به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز شنبه در نشست مشترک اعضای امور انتخابات ساوه و زرندیه افزود: عوامل اجرایی از ارکان مهم انتخاباتی هستند که باید با عملکرد درست و منطقی از ایجاد هرگونه شائبه جلوگیری کنند.
وی با اشاره به تعامل مطلوب رسانه های استان مرکزی در پوشش اخبار و رویدادهای انتخابات و تشویق مردم برای حضور در این عرصه، اظهار داشت: باید با اتحاد و همدلی برای برگزاری انتخاباتی سالم، حداکثری و شکوهمند تلاش کرد.
وی ادامه داد: مثلث انتخابات از سه ضلع مردم، هیات اجرایی و هیات نظارت تشکیل شده که بی شک مردم در راس این هرم قرار دارند.
حسن بیگی همچنین با تاکید بر تعامل میان هیات های اجرایی و نظارت گفت: فرایند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ساوه و خمین در این دوره از رقابت ها الکترونیکی است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بر قانونمداری و اهمیت صیانت از آرای مردمی تاکید کرد و گفت: از اموال دولتی با هیچ عنوانی علیه و یا له نامزد خاص نباید استفاده شود و با متخلفان برخورد قاطع می شود.
فرماندار ساوه نیز گفت: استقبال داوطلبان برای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهر نسبت به دوره گذشته 2 برابر افزایش یافته است.
محمد بهاروند با اشاره به نام نویسی بیش از یکهزار نفر برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر وروستاهای این منطقه افزود: مشارکت بانوان در این عرصه رشد 100 درصدی داشته است.
وی اظهار کرد: تعداد داوطلبان رد صلاحیت شده انتخابات شوراهای اسلامی شهرو روستای ساوه در هیات های اجرایی هفت درصد است.
معاون استاندار مرکزی ادامه داد: 141 شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم ساوه دایر می شود که از این تعداد 57 شعبه به منظور حضور مردم همه مناطق در انتخابات ریاست جمهوری، سیار خواهد بود.
بهاروند تاکید کرد: بی شک انتخابات اردیبهشت ماه امسال، فرصت مناسبی برای پاسخگویی به یاوه گویی های دشمنان نظام است که مردم ایران اسلامی این درس دشمن شناسی را به خوبی از بر کرده اند.
یک هزار و 58 داوطلب تا پایان مهلت قانونی نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت نام کردند.
174 نفر برای عضویت در پنجمین دوره شورای شهر ساوه داوطلب شده بودند که با انصراف 10 نفر از این تعداد، بررسی صلاحیت 164 نفر انجام شد.
از مجموع 127 داوطلب تایید شده 105 نفر معادل 82.5 درصد مرد و 22 نفر معادل 17.5 درصد زن هستند.
انتخابات شورای اسلامی در چهار شهر ساوه، نوبران، غرق آباد و آوه و 128 روستای این شهرستان برگزار می شود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت در شهرستان ساوه برگزار می شود.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.