به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی امام خمینی خمین؛ افزود: نامزدهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا باید صادقانه برنامه های خود را بیان کرد و با رعایت ادب و احترام در چار چوب قانون رفتار کند.
وی اظهارکرد: نقدهایی که توسط نامزدهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام می شود باید مودبانه، کارشناسانه و در راستای معرفی نامزد باشد و تخریب در رقابت های انتخاباتی جایی ندارد.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: اسراف، وعده های کاذب، تخریب، توهین و اهانت خط قرمز تبلیغات انتخاباتی است و مردم این موضوعات را رصد کرده و عاملان به آن از دایره انتخاب مردم حذف می شوند.
وی، شجاعت، تعهد، تعبد، ولایتمداری، ترس از خدا ، ساده زیستی و مردمی بودن را از شاخصه های مهم برای انتخاب نامزدهای اصلح عنوان کرد و افزود: فرد اصلح برای ریاست جمهوری و کرسی های شوراهای اسلامی کسی است که با شجاعت در مقابل دشمن بایستد و در سایه همگرایی داخلی از مشکلات گره بگشاید.
امام جمعه خمین تصریح کرد: قاطعیت در برخورد با کم کاریها، متخلفان ، دشمنان و کفار از شاخص های دیگر نامزد اصلح است و با این شاخص ها است که مدیریت خوب و قوی پا گرفته و در کشور تحول آفرینی می شود.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به سالروز شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در 12 اردیبهشت ماه اشاره کرد و گفت: مقام معلم رفیع است و کسی که در این سنگر خدمت می کند می داند که نیروهای کارآمد فردای نظام را پرورش می دهد پس رسالت سنگینی بر دوش دارد.
وی افزود: یکی از مهمترین تکالیف معامان در برهه حساس کنونی آگاهی بخشی به دانش آموزان و دشمن شناسی است.
امام جمعه خمین به سالروز شکست امریکا در ویتنام نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا جنایت بسیاری به مردم فقیر ویتنام کرد اما مقاومت این کشور منجر به شکست سخت آمریکا شد.
وی ادامه داد: اگر آمریکا جرات و توانش را داشت درنگ نمی کرد و به کشور ایران نیز حمله می کرد تا ایران اسلامی را نابود کند.
امام جمعه خمین شهادت مرزبانان میرجاوه را تسلیت گفت و افزود: تروریست ها باعث شهادت و مجروح شدن تعدادی از مرزبانان شدند که از مسئولان می خواهیم پیگیری کنند و نباید کشورهای همسایه محل امنی برای تروریست ها باشد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر ،2 بخش و هفت دهستان دارد.
در 33 نقطه شهری استان مرکزی نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه می شود.
7277/خبرنگار: افسانه آروند***
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.