به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای باختر، فرهاد شبیهی افزود: طرح های مذکور با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 170 میلیارد ریال به بهره برداری شده است.
وی ادامه داد: در این مدت یک هزار و 874 میلیارد ریال سرمایه گذاری شامل 126 کیلومتر خطوط انتقال و 250 مگاولت آمپر به ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع استان همدان اضافه شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر در خصوص طرح های این شرکت در استان لرستان نیز گفت: 144 کیلومتر مدار خطوط و یک هزار و 75 مگاولت آمپر با سرمایه گذاری یک هزار و 780 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در سه استان تحت پوشش بیان کرد: در این مدت خطوط انتقال و فوق توزیع ایجاد شده 849 کیلومتر مدار است که از هشت و نیم درصد رشد برخوردار بوده است.
شبیهی با اشاره به افزایش ظرفیت پست های انتقال و فوق توزیع در برق باختر گفت: در مجموع ظرفیت پست ها در چهار سال گذشته 16 درصد رشد داشته که این افزایش ظرفیت ناشی از وارد مدار شدن پست های جدید انتقال و فوق توزیع و همچنین افزایش ظرفیت ایستگاه های موجود تا 2 هزار و 316 مگاولت آمپر است.
وی ،ظرفیت ایجاد شده نسبت به اوج بار استان مرکزی تا پایان سال 95 را 29 و هشت دهم درصد دانست و گفت: ظرفیت اصلی خطوط فوق توزیع و انتقال در استان مرکزی پنج هزار و 137 کیلومتر مدار است که طبق آمار، این بخش از 12 و 9 دهم درصد رشد برخوردار بوده است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر بیان کرد: به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و خدمات رسانی مطلوب، بازسازی و نوسازی شبکه های قدیمی با عمر بالا در دستور کار شرکت قرار دارد که در این راستا بهینه سازی جامع شبکه انتقال و فوق توزیع برق با عمر بالای 30 سال با هزینه ای بالغ بر 250 میلیارد ریال انجام و مابقی طرح های بهینه سازی با اعتباری بیش از 300 میلیارد ریال در دست اقدام است.
وی توضیح داد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و عملیاتی کردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی، این شرکت در سال 94 با ساخت 2 برج خنک کن خشک و انتقال پساب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح همدان یکی از بزرگترین پروژه های وزارت نیرو را رقم زد که این امر موجب شد تولید انرژی برق به 700 مگاوات افزایش یافته و پایداری هر چه بیشتر شبکه برق را فراهم آورد.
شبیهی گفت: مجموع خطوط فوق توزیع و انتقال استان لرستان نیز 30 هزار و 43 کیلومتر مدار است که در مدت مذکور این خطوط از پنج درصد رشد برخوردار شدهاند و پست های انتقال و فوق توزیع این استان نیز در مجموع چهار هزار و 987 مگاولت آمپر است که درصد رشد این بخش در چهار سال گذشته 28 درصد است.
وی یادآوری کرد: کسب رتبه اول در ارزیابی های صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، کسب رتبه شرکت برتر در جشنواره شهید رجایی،کسب رتبه برتر کشور در حوزه مدیریت مصرف انرژی و رتبه برتر در حوزه فناوری اطلاعات، کسب رتبه شرکت برتر در بخش های حراست و حقوقی در سطح وزارت نیرو از مهمترین افتخارات بدست آمده شرکت برق منطقه ای باختر در چهار سال گذشته است.
برق منطقه ای باختر علاوه بر استان مرکزی استان های همدان و لرستان را نیز شامل می شود.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.