شکرالله حسن بیگی روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت استان مرکزی افزود: 700 شعبه ثابت و 369 شعب سیار برای فرآیند اخذ آرای مردمی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی فعال خواهد بود.
وی گفت: بیشترین شعب اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اراک با 297 شعبه است.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی ادامه داد: ستاد انتخابات استان مرکزی از 14 دی ماه فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش دارد انتخاباتی قانونمند، سالم وهمراه با آرامش و امنیت کامل را در استان ترتیب دهد.
حسن بیگی افزود: یک میلیون و 210 تعرفه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی تحویل فرمانداری های استان شده است.
وی بیان کرد: دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در 48 شعبه شهر خمین و 69 شعبه شهر ساوه با اختصاص 10 دستگاه تمام اتوماتیک به صورت الکترونیکی برگزار می شود و از هفته آینده آموزش های لازم و تمرین های عملی به منظور استفاده از تجهیزات الکترونیکی در این 2 شهر برگزار می شود.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی توضیح داد: برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان مرکزی 23 حوزه فعالیت دارند و 25 هزار نفر شامل نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی، عوامل اجرایی، عوامل نظارت بازرسی و هیات اجرایی با ستاد انتخابات استان مرکزی همکاری دارند.
وی اضافه کرد: 720 نفر به معتمد از سوی فرمانداری ها برای این انتخابات به هیات نظارت استان معرفی شدند که از این تعداد صلاحیت 690 نفر آنان تایید شد و از کل معتمدان 207 نفر به عنوان معتمد اصلی، 115 نفر به عنوان معتمد علی البدل هستند و 368 نفر نیز به عنوان معتمدغیرعضو معرفی شده اند که با سمت عوامل اجرایی و نماینده فرمانداران در شعب اخذ رای با ستاد انتخابات استان همکاری می کنند.
حسن بیگی با تاکید بر همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای رای گیری گفت: با توجه به اینکه ممکن است برخی افراد کارت ملی نداشته باشند همراه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی الزامی است و ادارات ثبت احوال نیز در 29 اردیبهشت ماه فعال هستند و افراد فاقد کارت ملی می توانند کد ملی خود را دریافت کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی خاطر نشان کرد: صاینت از آرای مردم به عنوان امانتداران صدیق وظیفه تک تک برگزار کنندگان انتخابات است و تمام تلاش در این راستا به کار گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز در این نشست مشترک اساس کار عوامل اجرایی و ستاد انتخابات را صداقت و بی طرفی همکاری و همدلی عنوان کرد، گفت: هیات نظارت با تایید صلاحیت 690 نفر از معتمدان اعلام شده به اصل همکاری و همدلی عمل کرده و رد صلاحیت انجام شده همراه با دلایل محکم و عمل به قانون بوده است.
سید باقر تقوی عراقی تاکید کرد: لازم است آموزش لازم به نماینده فرمانداران حاضر در شعب اخذ رای و عوامل اجرایی با جدیت دنبال شود تا مشکلی در روز رای گیری وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: نیاز اسست که ستاد انتخابات استان نشستی به منظور تبیین چارچوب ها و قوانین تبلیغاتی با مسئولان ستادهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد و الزامات و محورهای تبلیغات را یادآوری و تشریح کند تا برخی تبلیغات خارج از قانون حذف شود.
تقوی عراقی اظهار کرد: نماینده نامزدهای انتخابات در شعب اخذ رای باید نسبت به وظایف و چارچوب های خود واقف باشند چراکه حضور این افراد در شعب به معنای دخالت در کار اجرا و نظارت نیست و باید موارد قانونی برای آنان تبیین شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه در کشور برگزار می شود.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.