اکبر فرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه گل محمدی گونه ای مقاوم در برابر خشکی است، در اقلیم فراهان که منطقه ای کم آب است به عنوان الگوی کشت انتخاب شده ودوره های آموزشی نیز در این راستای کشت آن برای کشاورزان برگزار شده است.
وی، سطح زیر کشت گل محمدی در فراهان را چهار هکتار عنوان کرد و گفت: درآمد زایی خوب و متقارن بودن با آب و هوای منطقه و شهرستان ازدلایل افزایش رغبت کشاورزان به این نوع کشت است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان در خصوص میزان برداشت گل محمدی اظهار کرد: کاشت گل محمدی در مناطقی از شهرستان با بارندگی بالای 300 میلیمتر در شرایط دیم صورت گیرد و میزان یک و نیم تن برداشت داارد و در شرایط کشت آبی نیز برآورد برداشت چهارتن از این مزارع در فراهان امسال برآورد شده است.
فرهادی عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم گل محمدی متفاوت است و بستگی به کیفیت گل دارد که در حال حاضر بین 79 تا 120 هزار ریال است.
وی گفت: مراحل کاشت این گل، پاییزه و بهاره است و اگر در فصل پاییز اراضی زیر کشت رود از نزولات آسمانی بیشتری بره مند می شود و زمان برداشت نیز از اواخر اردیبهشت تا اواسط تیر ماه است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراهان اظهار کرد: اسانس گل محمدی ( گلاب) از صنایع تبدیلی این گونه است که در این خصوص یک کارخانه گلاب گیری در روستای ساروق فعالیت دارد.
شهرستان فراهان از توابع استان مرکزی است و دارای 2 بخش (مرکزی، خنجین) است و در سال 1389 به شهرستان ارتقا یافته و در این خطه بر اساس آخرین آمار 30 هزار و 42 نفر جمعیت زندگی می کنند.
7114/6013/ خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.